Japan
Ōdate-shi

Odate, op doorreis

August 8, 2023 in Japan ⋅ ⛅ 35 °C

We zijn vandaag serieus begonnen aan de terugweg. Van de Aomori regio eerst een stop in de Akita regio. Bekend om de Akita honden. De meest bekende is uiteraard Hachiko, als je de film Hachi met Richard Gere nog niet hebt gezien... snel gaan kijken!

Onze tussenstop is in Odate, voordat we 5 uur doorrijden naar de Yamagata regio.

We zijn eerst langs het Akita Dog Museum gegaan. Grappig om te zien, maar heel klein. Morgen even langs het Akita Visitor Center, dan kunnen Yvonne en de kinderen hondjes aaien.

Het meest bijzondere vandaag waren de Nagabashiri Wind Caves. Koude grotten en opslagruimtes in een berg. Hele vreemde gewaarwording om in 36 graden buiten te lopen en een klein stukje in te wandelen waar het koud is.

Te veel tekst nodig om de werking uit te leggen, wel zeer interessant. Dus: "Google is your friend".

Daarna richting hotel en weer een Japanse bbq. Doen we wellicht te vaak, maar is erg lekker.

Ōdate-shi, Odate-shi, 大館市