Japan
Ōtomachi-ashinomaki

Kasteel, touristenval en Onsen

August 14, 2023 in Japan ⋅ ⛅ 29 °C

Na het uitchecken bij ons hotel in Aizuwakamatsu zijn we eerst het kasteel in deze plaats gaan bekijken, dat stond eigenlijk al de eerste dag op de planning.

Het kasteel is ergens in de jaren '70 opnieuw neergezet, nadat het eerder volledig was afgebroken. Japan staat redelijk vol met 'nieuwbouw' kastelen. De oorspronkelijke kastelen zijn ten onder gegaan tijdens de 2e wereldoorlog, door natuurrampen of verwaarlozing. Op enig moment heeft men dan toch besloten ze opnieuw te bouwen. Dit was niet de mooiste die we hebben gezien, wel leuk om te bekijken.

Tijdens de rit naar het hotel waar we de komende 2 nachten verblijven, zijn we nog gestopt in Ouchi-Juku. Volgens vele websites en foldertjes een plaats die je gezien moet hebben. Wat ons betreft was het zonde van de tijd, een typische 'toeristenval'. Een reconstructie van een oud 'doorreisdorp' gevuld met restaurantjes en souvenirwinkels. We zijn snel weer in de auto gesprongen.

In het hotel aangekomen konden we genieten van een heet bad in de Onsen, een live voorstelling van een dame die op de shamisen speelde en een lekkere maaltijd.

Ōtomachi-ashinomaki, Otomachi-ashinomaki, 大戸町芦牧