Japan
Tatara Misaki

Tweede etappe van de Shimanami Kaido 🚲

September 11, 2023 in Japan ⋅ 🌧 25 °C

Het is nog vroeg als we ontwaken in Miyaura. Vandaag gaan we de Shimanami Kaido voltooien. We voelen de benen 🦵 nog wel een beetje van gisteren maar we gaan er met frisse moed tegenaan!

Vanaf Miyaura fietsen we terug naar de hoofdroute. De eerste uitdaging is de Tatara brug naar het eiland Ikuchijima. Bij de voltooiing in 1999 was dit de grootste tuibrug ter wereld. Het is een fijne geleidelijke klim en we pakken onze tijd als we eenmaal op de brug rijden. Het is een mooi bouwwerk en bovendien is het uitzicht fantastisch. 📸

De afdalingen van de bruggen naar het eiland zijn telkens erg welkom. 🚴 Dan kunnen we de benen even stilhouden. Maar voor we het weten begint de volgende klim weer. Deze keer naar de Ikuchi Brug. De temperatuur is inmiddels weer gestegen naar tropische hoogtes. 🥵

Vanaf het eiland Innoshima bereiden we ons voor op de laatste klim naar de Innoshima brug. Deze heeft wel wat weg van de Golden Gate Bridge 🌁 die wij al eens met de fiets getrotseerd hebben. Helaas fietsen we deze keer wel onder het wegdek door tussen allerlei roosters. Maar de schaduw was wel fijn!

Op het eiland Mukaishima fietsen wij onze laatste kilometers voordat we met de veerpont ⛴️ ons eindpunt Onomichi bereiken.

We balen dat het voorbij is, maar ons lichaam vond het waarschijnlijk wel mooi zo. We rekenen uit dat we meer dan 90 kilometer hebben gefietst. Daar zijn we ook wel een beetje trots op! 🥇

Nu tijd om een beetje te herstellen 😴

Tatara Misaki, 多々羅岬