dag 5 - vanaf Rumegies

May 24, 2019 in France ⋅ 12 °C

Wekker half uurtje later gezet. Zo met de tent komen we toch niet 123 weg. De nacht viel voor Mario mee, ik had meer moeite. Vaak en veel wakker, en veel rugpijn. Om 7 uur staan we uiteindelijk op. Inpakken en dergelijke vlot aardig, tent is best een dingetje, kletsnat door de condens. Het is 9 uur als we van de camping vertrekken. Wat een stramme lijven, de auwtjes en pijntjes die vanaf de 4de dag zouden afnemen (dat zeggen ze...), nou, nee die nemen niet af bij stijven harken zoals wij. Maar we gaan door. Niet zo ver, door Cambrai en dan een camping zoeken. We moeten enorm wennen aan de weg. Geen superstille weggetjes maar wegen met best veel verkeer. Het verkeer houdt wel rekening met ons door ruim te passeren, maar ze rijden best wel hard. Het landschap lijkt heel vlak met graan- en maïsvelden maar daalt of stijgt altijd. Dat is ook wennen. Zo leren we onze versnellingen wel kennen. Ook is het al heel snel behoorlijk warm. Na eenmaal een uurtje op weg willen we eigenlijk best koffie.
    Er zou iets moeten zijn... maar toch niet. We vinden wel een bakkertje en een pleintje waar we kunnen zitten. Zelf koffie maken, prima. Ting ting, daar komt de groente- en fruitman. Lekker fruit gehaald.