Cambrai / Honnecourt sur Escaut

May 24, 2019 in France ⋅ 17 °C

. Dan op naar Cambrai. Grote drukke warme stad. Op het marktplein klinkt harde muziek, er is een evenement op handen. We wijken iets uit het centrum voor een stempel bij het office de tourism. Dan zien we de Notre Dame de Grâce, wij hier naar binnen. Een vriendelijke koster(?) staat ons te woord en is heel geïnteresseerd, we verstaan hem alleen niet zo heel goed. We krijgen een mooie stempel en ons wordt een goede reis gewenst. We willen graag ijs en koffie. De ijs lukt niet, de koffie wel. We hebben geen zin om te lunchen in Cambrai, we besluiten langs de supermarkt te gaan die het dichts bij de camping is en daar wat lekkers te halen. Deze supermarkt is in Rumilly. Mooi, daar komen we langs! Blijkt toch wel iets lastiger te zijn. Dorpje ligt natuurlijk op een heuvel en we worden in eerste instantie over een wel héle drukke weg gestuurd. Dan maar weer even terug, weer over de heuvel, en dan via de andere kant. Gelukt! Lekkers gehaald en op naar de camping in Honnecourt sur Escaut en dan hebben we uiteindelijk toch nog 72 km gereden. Voor morgen wordt regen voorspeld vanaf het middaguur. Dus we hebben een Airbnb in Saint Quentin geboekt voor morgen, lekker dichtbij. Dagje rustig aan. Nog even op terras op de camping een wijntje en dan gaan we langzaam richting bed. Welterusten xxxRead more