dag 4 - vanaf Geraardsbergen

May 23, 2019 in Belgium ⋅ 9 °C

6 uur gaat onze wekker weer. Stram met vele pijntjes maar wel zin om weer te gaan fietsen. Na goed ontbijt alle tassen weer ingepakt, de trap af en op de fiets gezet. Weer richting het jaagpad bij het water dat bij nader onderzoek niet meer de Schelde is maar de Dender. Het volgende plaatsje is Lessines. Het valt op dat vanaf hier de plaatsnamen op de kaart in het Frans staan met de Nederlandse/Vlaamse versie er tussen haakjes onder. Hiervoor was het andersom, Geerardsbergen stond in het Nederlands met de Franse versie eronder. We vragen ons af of het nu ook echt Franstalig wordt. Dat wordt het, bonsjour! Bijzonder is dat het landschap ook begint te veranderen. Klimmetjes komen er beetje bij beetje steeds meer in. Ook wordt het steeds warmer, omhoog fietsend merken we dat het meest. We vinden het behoorlijk pittig. We hadden het plan opgevat om vandaag Frankrijk te halen, maar wellicht moeten we ons doel voor vandaag aanpassen. We zijn er op voorbereid dat alle Belgische horeca niet opent in de ochtend, dus lekker zelf een bakkie voor onderweg. We vinden diverse verwijzingen dat we op de Jacobsroute zitten. Beetje bij beetje wennen we weer aan het tempo dat we bergopwaarts moeten hebben.Read more