dag 14 - vanaf Tours

June 2, 2019 in France ⋅ 17 °C

Geen wekker, maar gewoon allebei om kwart over zes wakker. Wel ernstig sloom, we merken onze vermoeidheid en de hoge temperatuur doet daar nog een schepje bovenop. Gisteravond wilden we nog een stuk de Jacobsroute verder fietsen. Het is echt een uitdaging om dat te doen. Maar onze vermoeidheid in combinatie met het hete weer vandaag, vanaf morgen verwachtte regen en een route die weer door de akkers gaat maakt ons deze ochtend toch niet erg enthousiast. Ook willen we niet dat Vincent zo ver moet rijden om ons weer op te halen. We besluiten samen om de fietsroute langs de Loire, stroomopwaarts te gaan fietsen richting Orléans. Dit moet een makkelijke, mooie 'voie verte', groene route zijn. Erg traag verlaten we toch nog om half tien de camping. We nemen nu de brug waar we ook op heen gekomen zijn om richting centrum van Tours te komen. Weer langs de kathedraal en hop naar de Loire. Het fietst inderdaad heerlijk. Om de beurt beetje zon en schaduw. We gaan stroomopwaarts, maar het voelt alsof we constant naar beneden fietsen.
    Na een uurtje lekker een bakkie koffie in Montlouis-sur-Loire. Dan weer verder.