Los Caños de Meca (Zahora)

June 14, 2016 in Spain ⋅ ☁️ 17 °C

Wauw wat een prachtig stukje Spanje is dit. Eindeloos lange zandstranden met hippe strandtentjes, pijnbomen, cactussen, de typisch Zuid-Spaanse witte huisjes en zonnebloemvelden zo ver je kunt kijken. Inmiddels zijn we hier een week en zijn we heerlijk tot rust gekomen. We hebben ons nog steeds niet kunnen aanpassen aan de Spaanse tijden van avondeten. Zij eten op z'n vroegst om 21.30, dus toen wij laatst om 19.30 onze bbq aanstaken keken onze Spaanse buren ons aan of we niet goed wijs waren. Ook in de restaurantjes zitten we meestal moederziel alleen en komen de eerste gasten pas binnendruppelen als wij vertrekken.

In de weekenden stromen de campings hier vol met Spanjaarden. Geen enkel probleem, want zij zijn super aardig, behulpzaam en relaxed. Max heeft trouwens zijn eerste Spaanse chicka aan de haak geslagen, Estella van 2,5. :)

Inmiddels zijn de Spanjaarden weer vertrokken en is de rust is wedergekeerd. Vanmorgen met Senna naar de dokter geweest. Ze had flink koorts, we dachten aan oorontsteking, maar het bleek een keelontsteking te zijn. Ze is gelukkig weer behoorlijk opgeknapt. De Spaanse vrouwen zijn erg gecharmeerd van Senna's blonde koppie, dus ze krijgt regelmatig van wildvreemde dames kusjes en aaien over haar bol.

Zaterdag verlaten we het meest zuidelijke puntje van Spanje en gaan we in oostelijke richting, naar Granada, Alhambra.