Satellite
Show on map
  • Day 76

    Entrechaux

    July 31, 2016 in France ⋅ ⛅ 18 °C

    'T heeft even mogen duren maar daar zijn we weer! Nadat we heerlijk hebben genoten in de Languedoc zijn we naar onze tweede thuisbasis Entrechaux gereden, Camping Les Trois Rivières. De eerste paar dagen hebben we met ons viertjes op onze vertrouwde plek gestaan, waarna we het welkome gezelschap kregen van onze buren en familie Patriek, Marije, Lot en Jack.
    Dezelfde dag arriveerden 'ons pap en mam' Karel en Carla die in een luxe chaletje mochten vertoeven, op een steenworp van onze plek.
    Wat een heeeeerlijke plek en wat een fantastische camping blijft het toch... Elke dag weer leuke uitstapjes, heerlijk eten, kampvuurtje bouwen, ga zo maar door. En vooral niet te vergeten de streken van schoonbroer Patriek, die ik ff heb teruggepakt toen ie gehurkt stond te poepen op de hangwc en die verrast werd door een emmer koud water op zijn hoofd en op zijn wc-rol! Lekker afvegen;) En zijn verstopte stinkkazen die ik al vrij rap had gevonden onder mijn disselhoes en die ik vervolgens in zijn gereedschapskist had verstopt! Nu weet je waar ze liggen Patriek!!! Foto stuur ik je nog wel...

    Natuurlijk weer nieuwe wijntjes geprobeerd op de meest prachtige locaties en een lading meegegeven aan pa en ma, want de caravan weegt al te veel. Bub en Mol zijn inmiddels ook gearriveerd en staan twee plekjes langs ons. Onze buurman, acteur van man bijt hond blijkt later, hij kwam me al zo bekend voor, vertrekt en Hansiepansie komt ervoor in zijn plaats terug. Wat een geweldige vent! Samen met zijn 'wijffie' hebben we ontzettend veel gelachen. Jammer van die harde scheet die hij laat bij het kampvuur, maar wel hilarisch!

    De Tour gaat de Mont Ventoux op en aangezien ik dit nog nooit live heb meegemaakt besluiten pa en ik dit te gaan bekijken. Omdat alle grotere plaatsen en de Mont Ventoux helemaal afgesloten zijn proberen we het in het kleine plaatsje Mazan. In het dorpje aangekomen, na ongeveer 350 meter lopen, vraag ik een politie agent hoever we nog moeten lopen naar de route van de tour. Je staat op de route zegt ie!! Maar wat een feest die fietstocht, leek wel carnaval met al die duizenden wagens! En nog snel ff Froome op de gevoelige plaat vastgelegd;) Achteraf hoor ik dat sommige campinggasten dik 10 km hebben gelopen voor een plaatsje!!!

    Maxi is op Trois jarig en dat wordt groots gevierd! Met een mega BBQ waarbij ongeveer 20 man aanschuiven, ook zus Rose is samen met Chris en kids gearriveerd en eet gezellig mee! Max geniet met volle teugen van het feest en natuurlijk van zijn cadeautjes! (En wij van het eten en de wijntjes...)

    De laatste dagen komt mijn broer ook langs die onze plek opeist als we weer gaan vertrekken. Maxi hebben we niet verteld dat zijn beste maatje, Rens (zoon van Wietse en Renate) en zijn lievingsnichtje Evie op de camping komen. Zijn gezicht toen ze ineens voor zijn neus stonden vergeten we nooit meer!

    Na drie weken van gezelligheid verlaten we de Provençe en Frankrijk voor Italië!
    Read more