Satelliitti
Näytä kartalla
  • Päivä 14

    Baños

    17. kesäkuuta 2016, Ecuador

    De avond dat ik arriveerde in Baños was het gelijk feest, Ecuador speelde tegen Haïti in de Copa Amerika en won met 4-0. Leuk om de wedstrijd te bekijken met het gastgezin, die erg fanatiek waren.

    De tweede dag begon met Spaanse les, wat erg lastig was. Zonder verdere uitleg moest ik de woorden in de verleden tijd zetten. Hoop maar dat ik morgen eerst wat uitleg krijg. 'S avonds was er een Ecordoriaans feest, met allemaal muziek, soort van zigeuner muziek. Ook kregen wij soep en een bonenschotel. Het was erg leuk om zo de cultuur mee te mogen maken. Dat is het voordeel als je bij een Ecudoriaanse vrouw (Elisabeth) huis bent, die je er mee naar toe neemt.

    Vandaag was de dag van de canyoning. Na 40min gereden te hebben kwamen wij aan op plaats van bestemming. Daar kregen wij eerst een veiligheidsbrieving. Toen kon het spektakel beginnen! Eerst daalde wij rustig af in de rivier, waar het erg koud was, gelukkig hadden wij een wetsuit aan. Maar al vrij snel moesten wij een grote sprong van een waterval maken. Ik kan jullie vertellen dat ik daarboven toch even heb staan twijfelen voordat ik sprong. Maar ik heb het gelukkig overleefd! 😉 Canyoning was erg gaaf om te doen! Maar af en toe zat de schrik er ook wel in. Achterruit springen zonder te weten wat er achter je is, gaat tegen je natuur in. Maar ik ben erg blij dat ik het gedaan heb!

    De volgende dag na de Spaanse les ben ik gaan mountainbiken met gids Darwin. Het was erg leuk om te doen. Héél veel watervallen gezien. Ook een stukje door een tunnel gereden, leuk om een keer op de fiets in de tunnel te rijden i.p.v. met de auto. Aan het eind kwamen wij langs een hele grote waterval, Cascada del Pailón del Diablo genaamd, dat was erg gaaf! Ook eronder gestaan, gelijk geen douche meer nodig. Daarna zijn wij achterin een truck terug gereden naar Baños. Wat erg apart was, bij elke hobbel schoot je de lucht in. Gelukkig was het een kort ritje.

    De week zit er al weer bijna op, ondanks de saaie Spaanse lessen. Vandaag lekker rustig aan gedaan. Samen met Leonie (huisgenoot) naar de warmwater bronnen geweest. Heerlijk in warme baden dobberen met een prachtig uitzicht!

    Morgen ga ik terug naar Quito en dan vlieg ik zondag naar Lago Agrio (jungle).
    Lue lisää