Næste etape - Hanoi i Vietnam

March 29 in Vietnam ⋅ ☁️ 27 °C

De seneste dage har vi brugt i Hanoi, hvor vi har boet på Nexy hostel midt i den gamle by 🇻🇳.

Hanoi er en hektisk by, men den er noget mere moderne end Kathmandu 😊 I byen kører der biler og scootere over det hele, og lysregulering er vist kun vejledende her 😂

Vi har boet i gåafstand fra de fleste af byens seværdigheder;
    Vi har set en masse store flotte bygninger i byen - og da Vietnam er en gammel fransk koloni, er der en del fransk arkitektur rundt omkring 🇫🇷😅

Og nu vi er ved den franske kolonimagt, så har vi også besøgt et gammelt fængsel, som franskmændene brugte til kommunister, som ønskede en selvstændig stat. Her var der bl.a. en guillotine 😶

Derudover har vi været ude og... Nyde? Det vietnamesiske køkken. Karin fik desværre en madforgiftning i flyet på vej hertil, så lugten af gadekøkken og krydret mad er en meget forskellig oplevelse for os. Andreas elsker det, hvor Karin bare gerne vil have neutral mad.... Det er ikke nemt 😂 Men forhåbentligvis kommer appetitten snart igen, så vi begge kan nyde det vietnamesiske køkken 🤞🏻 Men vi har trods alt formået at besøge en restaurant, hvor Obama engang har spist på. Og det nyder den restaurant godt af! De har ligefrem indrammet hans bord i glas 😂

En anden dag fik vi os også en iskaffe og en smoothie på det de kalder 'train street'. Det er en lille smal gade fyldt med lanterner, hvor toget rent faktisk kører igennem nogle gange om dagen. Så sad man på skinnerne og drak sine ting, og efter noget tid, skulle alle mase sig heeeeelt ind til siden; for toget skulle forbi! Det var altså lidt vanvittigt at stå en lille halv meter væk fra et stort og kørende tog 🚆

Næste tur bliver til Sapa regionen i det nordvestlige Vietnam, hvor vi skal ud og se rismarker og møde de lokale.