Afslapning på vandet i Ha Long Bay🌊🪨

April 5 in Vietnam ⋅ ☁️ 26 °C

Så er vi tilbage fra nogle afslappende dage på vandet i Ha Long bugten, eller nærmere bestemt i Bai Tu Long bugten, som er en lidt mindre turistet del af området ⛵

Her har vi sejlet rundt på et lille skib med bare 12 kahytter. Overalt i bugten stikker der store og små klippeformationer op, som er virkelig smukke at se på. Undervejs har vi haft mulighed for at hoppe i nogle kajakker, så vi også havde mulighed for at komme helt tæt på klipperne. På andendagen lagde vi til ved en lille strand, hvorfra man kunne komme ind til en grotte, der havde været beboet af de indfødte for 18-20.000 år siden 🛶

Vi fik desuden mulighed for at besøge en flydende landsby, hvor de havde fiskefarme og dyrkede perleøsters 🦪

Om bord på skibet blev der serveret en masse lækker fisk og skaldyr, og om aftenen drak vi cocktails og talte med de andre gæster 🍹🍸

Vi havde to overnatninger på skibet, så der var også lidt tid til lidt afslapning med en bog eller en lille lur 📚😴

Som det sidste inden vi sejlede tilbage til land, skulle vi ind og se en stor grotte, der lå skjult i en af de mange klippeøer.

Nu er vi tilbage i Hanoi og venter på, at der bliver aften, så vi kan komme med nattoget mod midten af landet 🚂😁