• Day 3

פיתויים שוויצרים (לא מה שחשבתם)

July 5, 2023 in Switzerland ⋅ 🌩️ 15 °C

מתחילים...
    גמענו עוד קצת מהנוף המדהים של אגם סנט מוריץ, שיפצרנו את האופניים בכל מה שצריך, מצלמת הגו-פרו מוכנה ומזומנה. אפשר לזוז...
    דיוושנו בירידה אל האגם, שם מתחיל המסלול.
    נסענו לאורכו ולא התאפקנו מלצלם שוב את המים הנוצצים האלו.
    בסוף האגם, הפתיעו אותנו עליות בלתי צפויות אבל אחרי ירידות קלות דרך היער, התגלה אגם Staz. הוא אגם חמוד ואם הוא היה במקום אחר היינו בטח עושים לו בוק. אבל התחרות עם אגם סנט מוריץ היא באמת לא אפשרית.
    ירידה חווייתית דרך היער הביאה אותנו לנהר Inn, על שמו נקרא המסלול.
    התיידדנו איתו מיד ונשמנו עמוק את כל היופי הזה מסביב.
    נכנסנו לעיירה La Punt, עיירה יפיפיה ו..ריקה מאדם.
    גשר שמצטלם היטב הסיט את תשומת ליבנו ובגללו קצת שינינו את המסלול ועברנו דרך Madulain בדרכינו על Zuoz. עיירה עם סמטאות צרות עתיקות, בתים מצויירים ומזרקות שמתחננות שישתו מהן.
    עידו פשוט לא מאמין שאפשר לשתות מים מהמזרקה. הוא החליט לתת לאמא לשתות, הוא יחכה לראות מה יקרה לה ויחליט אח''כ...
    ב Zuoz התיישבנו בכיכר היפיפיה ושוממה מאדם והתלבטנו בשאלה הגורלית אם לאכול צהריים כאן או אח''כ.
    הגשם שהתחיל לטפטף, עזר לנו בהחלטה.
    שבעים ומרוצים שבנו לכיכר. פתאום היא לא הייתה ריקה - השמש יצאה ואיתה הגיחו אנשים משום מקום.
    ניסינו להגיע לאתר חץ וקשת שנראה מבטיח. אבל זה מצריך נסיעה לא קצרה על כביש ראשי. החלטנו שנחזור למסלול וננסה לחתוך משם.
    המסלול עובר ליד מרשמלו ענקיים שצומחים בשדות. לעידו ולי יש מנהג מאז שהוא היה בן 9 באיסלנד להצטלם איתם. לא עמדנו בפיתוי.
    דיוושנו דרך יערות, מפלים ועליות לא פשוטות. החץ וקשת שנראה קרוב במרחק אוירי, נמצא כלא נגיש לחלוטין. נאלצנו להתגבר על הפיתוי לעוף וויתרנו בצער רב.
    אחרי שירדנו את כל מה שעלינו (לא חבל?) הגענו ל מלון Alpina שנמצא ב Zernez היפיפיה. עידו הכי התלהב מהכריות האורטופדיות בחדרים.
    מיד התחיל לרדת גשם מטורף ושמחנו שלא עשינו חץ וקשת.
    48 קמ הגיעו לקיצם ואנחנו הצלחנו לשחרר את השרירים בבריכה המקומית. יש שם בריכה חיצונית מחוממת עם זרמים שמסובבים אותך בעיגול, מפלים ופרצי ג'קוזי שיוצאים מלמטה ומהצדדים במחזור זמנים קבוע. עידו בדק את כל המקפצות בבריכה הפנימית, יובל (שנשאר לו עוד כח) שחה. התקשינו ממש לעזוב.
    לא קל פה - יש פה הרים מושלגים, נהרות, אגמים, גשרים ועיירות ציוריות. כולם מנסים לפתות אותנו להצטלם והבחירה לא קלה...