A 10-day adventure by Oshrat Read more
  • 6videos
  • 3.2kkilometers
  • 2.6kkilometers
  • Day 2

הרכבת אל החופש

July 4, 2023 in Switzerland ⋅ ⛅ 14 °C

סיפור שהיה, כך היה:
    ביום ששי שעבר עלתה בנו המחשבה שממש יהיה נחמד לתת לעבודה קצת לנוח ולנסוע לאיזה טיול אופניים במקום קריר ונעים.
    ביום שבת כבר היו כרטיסי טיסה, עד ראשון בצהריים כל המלונות הוזמנו ושבוע לאחר מכן אנחנו כבר כאן!
    נחתנו במילאנו אתמול בלילה והיום נסענו ברכבת למרכז מילאנו, משם ברכבת אחרת דרך אגם קומו, אוטובוס לטיראנו, מסעדת גורמה בטיראנו ו..הרכבת עם הנוף היפה בארופה - קו ברנינה שמתחיל באיטליה ועובד לשווייץ. הרכבת עולה מ 420מ ל 2300 מטר, תוך שהיא מתעקלת בספירלות בהרים, עולה על גשרים, מתפתלת ליד אגמים וקרחונים עד לסנט מוריץ. סנט מוריץ היא עיירת סקי יפיפיה ופלצנית במיוחד.
    חנויות ארמאני וחבריו, מכוניות פרארי ורולס רויס עם נהג ו..אנחנו.
    מיד אכלנו גלידה יוקרתית וטעימה כדי להתרגל לאווירה.
    הגענו למלון המדהים שלנו, קיבלנו חדר עם נוף לאגם.
    אפילו השמש לא רוצה פה ללכת לישון. טיילנו באור ליד האגם ב 21 בערב והתיידדנו עם הברווזים.
    לכל הדעות -הספק נאה ליום אחד

• Day 3

פיתויים שוויצרים (לא מה שחשבתם)

July 5, 2023 in Switzerland ⋅ 🌩️ 15 °C

מתחילים...
    גמענו עוד קצת מהנוף המדהים של אגם סנט מוריץ, שיפצרנו את האופניים בכל מה שצריך, מצלמת הגו-פרו מוכנה ומזומנה. אפשר לזוז...
    דיוושנו בירידה אל האגם, שם מתחיל המסלול.
    נסענו לאורכו ולא התאפקנו מלצלם שוב את המים הנוצצים האלו.
    בסוף האגם, הפתיעו אותנו עליות בלתי צפויות אבל אחרי ירידות קלות דרך היער, התגלה אגם Staz. הוא אגם חמוד ואם הוא היה במקום אחר היינו בטח עושים לו בוק. אבל התחרות עם אגם סנט מוריץ היא באמת לא אפשרית.
    ירידה חווייתית דרך היער הביאה אותנו לנהר Inn, על שמו נקרא המסלול.
    התיידדנו איתו מיד ונשמנו עמוק את כל היופי הזה מסביב.
    נכנסנו לעיירה La Punt, עיירה יפיפיה ו..ריקה מאדם.
    גשר שמצטלם היטב הסיט את תשומת ליבנו ובגללו קצת שינינו את המסלול ועברנו דרך Madulain בדרכינו על Zuoz. עיירה עם סמטאות צרות עתיקות, בתים מצויירים ומזרקות שמתחננות שישתו מהן.
    עידו פשוט לא מאמין שאפשר לשתות מים מהמזרקה. הוא החליט לתת לאמא לשתות, הוא יחכה לראות מה יקרה לה ויחליט אח''כ...
    ב Zuoz התיישבנו בכיכר היפיפיה ושוממה מאדם והתלבטנו בשאלה הגורלית אם לאכול צהריים כאן או אח''כ.
    הגשם שהתחיל לטפטף, עזר לנו בהחלטה.
    שבעים ומרוצים שבנו לכיכר. פתאום היא לא הייתה ריקה - השמש יצאה ואיתה הגיחו אנשים משום מקום.
    ניסינו להגיע לאתר חץ וקשת שנראה מבטיח. אבל זה מצריך נסיעה לא קצרה על כביש ראשי. החלטנו שנחזור למסלול וננסה לחתוך משם.
    המסלול עובר ליד מרשמלו ענקיים שצומחים בשדות. לעידו ולי יש מנהג מאז שהוא היה בן 9 באיסלנד להצטלם איתם. לא עמדנו בפיתוי.
    דיוושנו דרך יערות, מפלים ועליות לא פשוטות. החץ וקשת שנראה קרוב במרחק אוירי, נמצא כלא נגיש לחלוטין. נאלצנו להתגבר על הפיתוי לעוף וויתרנו בצער רב.
    אחרי שירדנו את כל מה שעלינו (לא חבל?) הגענו ל מלון Alpina שנמצא ב Zernez היפיפיה. עידו הכי התלהב מהכריות האורטופדיות בחדרים.
    מיד התחיל לרדת גשם מטורף ושמחנו שלא עשינו חץ וקשת.
    48 קמ הגיעו לקיצם ואנחנו הצלחנו לשחרר את השרירים בבריכה המקומית. יש שם בריכה חיצונית מחוממת עם זרמים שמסובבים אותך בעיגול, מפלים ופרצי ג'קוזי שיוצאים מלמטה ומהצדדים במחזור זמנים קבוע. עידו בדק את כל המקפצות בבריכה הפנימית, יובל (שנשאר לו עוד כח) שחה. התקשינו ממש לעזוב.
    לא קל פה - יש פה הרים מושלגים, נהרות, אגמים, גשרים ועיירות ציוריות. כולם מנסים לפתות אותנו להצטלם והבחירה לא קלה...

• Day 4

מי מפחד מעליות?

July 6, 2023 in Switzerland ⋅ ☁️ 13 °C

התחלנו את היום בכיכר שיש בה דב שמגרד לך בראש. חייבים את זה לפני שרוכבים...
    היום יש יום עם עליות די רציניות - בסהכ כ 1600 מ עלייה.
    כדי שיהיה לנו כח לעליות, עשינו טיול קצר ביציאה מ Zernez,
    טיפסנו ל Fortezza Rohan - קצת לפני Susch. יש הריסות של מבצר שבנה איש לא מתחשב במיוחד. מי בונה כל כך גבוה??
    טיפסנו על המגדל, התפעלנו מהנוף מכל הכיוונים והמשכנו לדרכינו.
    ב susch כמו בעיירות אחרות יש בתים עם ציורים על הקירות - סוג של אמנות שנקרא sgraffiti. זה מגיע עם רחובות צרים מגניבים ופרחים צבעוניים ומטופחים וכמובן מזרקות מיוחדות לשתיה.
    עצרנו בכנסיה קטנה ב Lavin שנקראת Kirche San Güerg יש בה ציורי קיר, אני נשאתי דרשה, עידו ואני ניסינו את העוגב שנמצא בקומה מוגבהת.
    המשכנו לטפס בעליות המטורפת לכיוון Guarda והגשם ניסה להפריע אבל לא נכנענו. סחוטים ומרוצים הגענו ל Guarda. השמש יצאה לקדם את פנינו ויובל מצא לנו מסעדה מדהימה עם נוף ואוכל מטורף של מנצחים!
    המסלול לא עוצר - ירידות לכיוון Ardez, עליות ענקיות ומתמשכות לכיוון Ftan.
    קצת לפני Ftan יש אגם קטן ויפה שאפשר לשחות בו. אמנם מטפטף וקריר, אבל חייבים לבדוק.
    החננו את האופניים והלכנו לחפש את האגם. מצאנו!
    באגם Lai da Padnal המקסים יש פרחי מים, שולחנות מסביב ומלתחות.
    הגשם הפסיק לכבודינו. אנחנו שיתפנו פעולה והבאנו איתנו צידה לפיקניק בדמות בננות ותמרים. עידו גילה אומגה במגרש משחקים הקרוב ומבחינתו זו הייתה גולת הכותרת.
    עכשיו כבר נהיה מאוחר, הבטחנו לאישה מבית המלון שנגיע עד 17:30 כי היא צריכה לצאת. נסענו ב 7 קמ של ירידות תלולות ל Scuol, היה גשם מטורף שבחר ללוות אותנו דווקא עכשיו אבל הבטחות חייבים לקיים!
    מי שלא ניסה לנסוע בירידות תלולות ומתפתלות בגשם שוצף, אנחנו ממליצים בקור.
    הגענו למלון Engiadina ספון העץ ב Scuol. השעה - 17:30 בדיוק.
    הסתיימו להם 42 קמ של עליות ומורדות עם נוף אלפיני מדהים. הרגשנו גיבורים!
    כדי לשחרר את השרירים הלכנו ל Bogn Engiadina - אלו מרחצאות מטורפים. הבריכה שהיינו בה אתמול הייתה רק הכנה.
    יש כאן 7 בריכות בטמפרטורות שונות: בכולן יש זרמים שמתפרצים בזמנים שונים מלמטה ומהצדדים ועושים לך מסג' בחלקים שונים בגוף, יש מפלים שיורדים מלמעלה, בבריכה הגדולה האמצעית יש פטריה ענקית שאפשר לעמוד מתחתיה. הכי שווה היא הבריכה החיצונית - אפשר להיות בבריכה החמה לנשום את הנוף של ההרים בחוץ ולהנות מבריכת הזרמים המסתובבת, הכסאות בתוך המים עם זרמים מהצדדים, מפלי מים מלמעלה.
    אם זה תלוי בי, אני עוברת לגור כאן ב Scuol עם מנוי למקום הזה...
    בצער רב נאלצנו לצאת כי יש רעבים בקהל.
    השארנו את מיטות השיזוף והסאונות השונות לפעם הבאה. אם היה קשה להבין מבין השורות אז אנחנו מאד ממליצים על המקום הזה.

• Day 5

חבל הצלה

July 7, 2023 in Austria ⋅ ☀️ 26 °C

אחרי ארוחת בוקר משובחת בחדר ספון עץ, אנחנו יוצרים מ Scuol או לפחות מנסים.
    המושב של יובל יוצא מהאפניים, הצלחנו לפתור את זה כך שזה יחזיק בנתיים אבל זה לא הכי נוח.
    דרושה הצלה!
    מיכאל מחברת ההשכרה בא לעזרתינו ומפנה אותנו לחנות מתאימה בהמשך הדרך.
    חוצים את הנהר ביציאה מ Scuol על גשר ענקי שצופה לעיר ולכנסיה.
    שווה תמונה כמובן.
    פנינו מועדות לפארק חבלים.
    לקראת הפארק מקדמים את פנינו פסלים ליד שביל הרכיבה.
    הפארק ענקי! במשך יותר משעה טיפסנו על חבלים, בדקנו את שווי המשקל ממרומי העץ, עשינו עשרות אומגות, צעקנו מפחד וגם... קפצנו למטה מגובה 12מ כשרק חבל מחזיק אותנו.
    עידו קפץ ראשון. ונשאר למטה כדי לעודד ולצלם.
    כך מצאתי את עצמי עומדת על פלטפורמה רעועה על עץ גבוה, מבררת שוב באיזה חבל כדאי להחזיק (כאילו שזה יעזור) ובליווי צעקה אינדיאנית... קופצת.
    במסלול האומגות הבא כשהייתי קפיצה נוספת של 14מ השארתי את הבנים לקפוץ ואני המשכתי במסלול של הפחדנים - עם האומגות. הכל יחסי.
    כבר צהריים ולא הספקנו לעשות את כל מסלולי החבלים שרצינו.
    הבטחנו שנשוב.

עצרנו לארוחת צהריים טעימה אצל אישה שוויצרית מבוגרת שגרה בדיוק על השביל. אין תפריט. יש את האוכל שהיא במקרה הכינה היום. היה טעים וגם נחמד לקשקש איתה.
    עברנו לאוסטריה!
    ככה סתם, אין שום מעבר, אין בדיקות בגבול, שלט קטן ו.. עברנו!
    נסענו עד שהגענו לגשר יפה ומקומר שנמצא מעלינו. במפה רשום שהמסלול ממשיך מהצד השני של הנהר.
    אין חיצים ואין חבלים...
    המשכנו בשביל כדי לחפש מעבר, בדרך פגשנו אגם עם אוסטרים מתרחצים, אחריו עליה לכיוון הגשר. חצינו!
    עכשיו יש בעיה חדשה - איך יורדים לשביל למטה בלי לנסוע בכביש הראשי עם המשאיות?
    יובל ועידו רבי התושייה סחבו את האופניים למטה דרך מדרגות מתפתלות וחזרו מזיעים ועייפים.
    המשכנו בשביל כדי לגלות שאחרי האגם עם המתרחצים, יש גשר לא מסומן ועם גשר שמאפשר מעבר בקלות...
    לא יפה ככה...
    הגענו ל Pfund שזו עירה נחמדה ויפה. נסענו לחנות האופניים שהפנה אותנו מיכאל מחברת השכרת האפניים.
    כל אחד עשה את תפקידו:
    הם עבדו על האופניים והחליפו מושב, אנחנו אכלנו שטרודל ושתינו מיץ. יש אחד שאכל גם גלידה אבל לא נגלה מי זה היה.
    פידלנו עד למלון שלנו ב Prutz, סיימנו 55קמשל רכיבה ומיהרנו לארוחת הערב לפני שתסגר המסעדה ב 20...

• Day 6

מים מתחזים, עצבניים ומכאיבים

July 8, 2023 in Austria ⋅ ☁️ 26 °C

היום יצאנו בזמן או לפחות הייתה כוונה כזאת.
    נסענו ל Sauerbrunn Quelle - יש שם שני ברזים למילוי מים. אחד רגיל והשני של מים בריאים עם מלחים, מגנזיום, ברזל ועוד מיני מינרלים. כרגיל, בריא זה לא טעים. יש לנו חשד שאלו מים מתחזים, הם מלוחים ותוססים אבל כל האוסטרים בסביבה באים למלא בקבוקים מהברז הזה, אז מילאנו גם. חלקנו עשו לעצמם הנחה ומהלו את זה במילים רגילים...
    ב Landeck טיפסנו ל Schloss Landeck - טירה עם סיפורים על אנשי טירול ואיך הם חיו לאורך השנים, כולל סיפורי ילדים שנאלצו בגיל 10 לצאת לעבוד בגרמניה לחצי שנה כי למשפחה לא היה כסף להאכיל אותם.
    ב Zams ביקרנו ב Zammer lochputz זה נקיק עם מים עצבניים שזורמים שם ויוצרים מזרקה עצומה ומפלים עם זרימה משוגעת.
    בסוף המסלול יש בריכונת עם מים קפואיםםם שאנשים סדיסטיים טוענים שזה טוב לרגליים. אולי בגלל שהמים הקפואים מכאיבים כל כך, עד שאתה שוכח את כל הכאבים האחרים (פרשנות של המחברת).
    משם המשכנו לרכיבה דרך שדרות עצים סגולים(!) והמשך רכיבה ל Imst.
    המלון שלנו נמצא 4 קמ מהשביל. אבל 4 קמ בעליה...
    סה״כ 46 קמ.
    במלון יש בריכה חיצונית שנראית כמו אגם ובריכה פנימית לשחייה.
    בדקנו את הבריכה החיצונית (קררר) שחינו בפנימית (טוב, הרוב שחו ואחת צילמה) וקינחנו במסעדה יפנית מקומית.

• Day 7

לא רק אפניים

July 9, 2023 in Austria ⋅ ⛅ 29 °C

היום גולת הכותרת היא הרכבת האלפינית באורך 3.5קמ. הטיול כולו תוכנן מסביב לאטרקציה הזו...
    במלון אמרו לנו שיש אוטובוס בחינם ב 8:55 לרכבת האלפינית. הבא אחריו יגיע שעה לאחר מכן.
    מיהרנו, ארזנו ו.. איחרנו ..
    לקחנו מונית.
    עולים עם רכבל ומגיעים לרכבת אלפינית באורך עצום של 3.5 קמ, יש פניות מפתיעות, יש ירידות חדות יש נוף ואגם ויש סרטון כמובן. בקיצור - חווייה
    אספנו את האופניים מהמלון ונסענו שתי דק כדי לטייל ב Rosengartenschlucht.
    זה מסלול מדהים של שעה וחצי בתוך קניון עם מפלים והרבה מים.
    לפני נקודת העצירה הבאה, יובל נשלח במטרה לקנות בננות וחזר עם קוראסונים... דומה, אבל אחר.
    עצירה בברך הנהר ב Romebad - מקום יפה עם בריכה של מים קפואים לרגליים ונוף שמתאים בדיוק לבננות בצורת קוראסונים שברשותינו.
    פנינו מיועדות למנזר Stams, אבל ניווט לא נכון (כן, מודה באשמה) הביא אותנו למנזר בראש הגבעה של Silz. עליה מפרכת, מקום מאד יפה ומאוד סגור...
    הצטלמנו עם האגם והמנזר ופיצינו את את עצמינו בארוחה מעולה (!) במסעדה Die Poscht ב Silz.
    המשכנו בדרכינו והצטלמנו עם המנזר הכן נכון, שהיה כמובן כבר סגור.
    המשכנו ל Telfs שם יש בריכה פנימית וחיצונית עם נוף, כסאות בתוך המים וזרמים (כמה קל להתרגל לזה) ו.. מגלשת מים עם אורות.
    72 קמ סך הכל.
    סיימנו במלון Central, ב Innsbruck ואכלנו במסעדה טובה בעיר העתיקה.

• Day 9

יומיים (בלי) מנוחה ב Innsbruck

July 11, 2023 in Austria ⋅ ☀️ 34 °C

יש לנו יומיים ב Innsbruck בירת מחוז טירול.
    עיר עתיקה קטנה, מאד נחמדה עם הרבה אטרקציות.
    קנינו כרטיס Innsbruck שטוב לכל האטרקציות ליומיים -מזה חוסך לא רק כסף אלא גם זמן...
    היינו במוזיאון הקריסטלים של Swarovski שהיה משוגע ומאוד יפה.
    הלכנו לכנסיית Hofkirche שהפתיעה לטובה עם מיצג אורקולי מושקע ומעניין ועם tomb משוגע שנבנה עבור מקסימיליאן הראשון שבגלל לא נקבר שם בסופו של דבר.
    אכלנו במסעדה ממש שווה וקרובנ ונשאר לנו עוד זמן להסתכל בארמון של פרנק ג'וזף וסיסי שהיה מרשים עם סיפורים מעניינים.
    בסוף היום הראשון עוד עשינו סיור בכל האטרקציות של העיר העתיקה, כולל גיזת הזהב כמובן עם אפליקציה שמדריכה אותנו ממקום למקום.
    עלינו ל top of Innsbruck בגובה של 2200מ עם פניקולר ושני רכבלים. צפינו בנוף, שיחקנו בשלג.
    בדרך למטה, עברנו בגן החיות האלפיני, אבל לחיות וגם לנו היה חםםם.
    היינו במוזיאון שמיעה Audioversum שהקימה חברה למכשירים שמיעה ובילינו בו כמה שעות מרתקות שכללו רכבת הרים וירטואלית, שמיעת מוזיקה דרך המצח ועוד...
    בסוף היום לא הייתה ברירה אלא להפרד מ Innsbruck ולקחת רכבת למינכן שם נישן עד שיבוא המטוס לקחת אותנו לארץ.