Nuwara Eliya

December 2, 2016 in Sri Lanka ⋅ 🌙 20 °C

Vanmorgend zijn we met de taxi naar Hatton gereden om daar de trein te nemen richting Nuwara Eliya. (Treinticket kost 0,40 cent pp :) ) Helaas wat druk op de trein dus geen plekje aan het raam! Tot ik door had dat ik op het toilet wel een raampje had... Dus daar even plaatsgenomen voor enkele kiekjes! Want dit is één vd mooiste treintrajecten ooit tss de vele theeplantages. Onze gids Jerard was zo vriendelijk om een vriend van hem te contacteren hier in Nuwara om te blijven overnachten. Best ne rijken typ want hij rijd met de enige Mercedes in Sri Lanka. Hij kwam ons oppikken in het treinstation Nunoya want de bussen staken... super vriendelijk! Hij brengt ons ook nog even naar 1 vd grotere theefabrieken Mackwoods om een kijkje te nemen. Daarna verkennen we nog even het dorpje. Stijn en ik kopen een flesje Arrack in de liquor store, speciale belevenis want massa's sri lankanen kopen in het geniep en verdelen het snel onderling, vreemd! (Het lijkt iets illegaals alcohol.) Seffes eten en op tijd na bed want morgen gaan we wandelen in Horton Plains. Ps: mensen wij lezen al jullie commentaren maar kunnen hier helaas niet overal op antwoorden... maar het doet ons deugd!Read more