Sipi Falls and some coffee

September 4, 2021 in Uganda ⋅ ⛅ 14 °C

Om 7 uur worden we aan het ontbijt verwacht en dit met een prachtig uitzicht op de hoogste waterval van de sipi falls,100m. We gaan hiken naar de voet van de waterval en daarna helemaal terug naar de top om de tocht verder te zetten naar nog 2 overige watervallen. Dit allemaal door een super mooi groen kleurrijk gebied met bananenplanten, eucalyptusbomen, koffiebomen, avocadobomen,... Prachtig gewoon! Ook al is het soms echt wel super pittig en zwaar. We krijgen wel vaak een helpende hand van lokale kids. Zot hoeveel moeite wij hebben om grip te houden op de natte en slijkerige paden met onze dure wandelschoenen terwijl die kinderen ons op hun crocs of blote voeten naar boven trekken. Ik heb ook men drone bij welke veel bewondering krijgt hier. We hebben ook echt wel prachtig weer vandaag en het zonnetje steekt soms fel. Na een 5 tal uurtjes hiken tijd voor wat lunch om daarna nog een koffieplantageke te bezoeken. We leren er vanwaar de koffiebonen komen en doorlopen het ganse proces tot we zelf onze eigen koffie mogen proeven en deze is echt wel lekker! Verser kan niet. Eens terug aan de lodge nog een Waragi (uganda gin) drinken op de mooie dag!Read more