Kalinzu Forest part 2!

September 13, 2021 in Uganda ⋅ ⛅ 16 °C

We starten vandaag dus weer vroeg met een halve groep richting chimpansees terwijl de andere groep nog een game drive doet naar de leeuwen. Ik zit in team chimp samen met Yasmin, Magali, Robin, Sylvie, Joke en Carl. Mijn gevoel zegt dat we ze vandaag binnen het uur gaan spotten en jawel na net een uurtje komen we een eerste chimpansee tegen. De ontlading en vreugde is groot want dit is één van de weinige plaatsen ter wereld waar je ze in het wild kan waarnemen. We spotten nog een kleintje ver in de bomen maar een volwassen mannetje zit op 20 meter voor ons op het pad. We volgen hem letterlijk door de jungle met de macheté tot hij begint te brullen en contact maakt met zijn andere groep. Uiteindelijk krijgen we 4 volwassenen en 1 "babytje " in ons vizier en houden we ze voor bijna 2 uur in het oog terwijl het eigenlijk maar een uurtje mag. Iedereen is door het dolle heen! Tegen de middag lunchen we nog even on site en zetten onze weg verder richting Kisoro. Aziz heeft ons na een goei 5 uur weer veilig afgezet en we zien de rest vd groep weer terug. Ze hebben jammer genoeg geen leeuwen gezien maar wel ander wildlife. We eten vandaag Chili con carne met een driedubbele gin - soda water (tonic was blijkbaar weer op. #africanstyle) De rekening 6,5 euro. We gaan nogal verschieten als we terug thuis komen. Nog even briefing en tegen 22u naar bed want morgen is het D-day! Gorilla-time. Spannend op zen minst want het gaat heel pittig worden dus hoop dat men rugje enzo het uit houdt want heb nog altijd wat last. Good night!Read more