Laos
Nam Leuy

Luang Namtha in het hoge noorden

December 17, 2017 in Laos ⋅ ☁️ 18 °C

Na Luang Prabang zijn we doorgereisd naar het hoge Noorden, naar Luang Namtha.

Hier wilden we heen omdat we hadden gezien dat er een dorpje dichtbij zat waar het volk nog zelf hun eigen papier maakte van bamboo en ze ook nog vele andere producten zelf maken.

Na een lange busrit kwamen we aan en nadat we ons hostel hadden gevonden zijn we gelijk gaan rondkijken naar de tours die ons mee zouden nemen naar zulke dorpjes.

We vonden een mountainbike tour die de hele dag zou duren.
      De volgende dag vertrokken we 's ochtends vroeg op goede fietsen. Het is er wel koud (8 graden 's nachts).
      We fietsten langs verschillende dorpjes om te kijken wat ze er allemaal deden. Ze waren aan het weven, rieten stoelen aan het maken, whiskey aan het brouwen, papier aan het maken.
      We mochten zelfs nog even met het stamhoofd een glaasje zelf gestookte whiskey meedrinken.
      Ook hebben we geluncht met de familie van onze gids.

Daarna gingen we kijken hoe een bepaald volk nieuwjaar ging vieren. Voor hun is het namelijk nieuwjaar als alle oogst is binnengehaald.

Aan het einde van de tour waren we weer terug in de stad, hebben we de fiets ingeleverd.
      Na nog even over de night market te hebben gelopen hebben we de bus terug geboekt richting de hoofdstad Vientiane om vanaf hier een bus de pakken naar Hanoi in Vietnam!

Nam Leuy