Onweer in de bergen

July 1, 2019 in France ⋅ ⛅ 21 °C

Het taartje heeft gesmaakt, maar helaas maakt het mooie weer plaats voor regenbuien. Tussen de druppels door proberen we wat te koken. Soms moeten we ons even terugtrekken in de tent, even later kunnen we terug naar buiten. Best avontuurlijk! Voor het slapengaan passeren we nog langs de hut om onze watervoorraden bij te vullen. Omdat het water uit het meer naar een grote opslagtank stroomt, besluiten we om alles te filteren. Een hele bezigheid! Ook een klein wasje aan het ijskoude kraantje is wel op z’n plaats. Gelukkig heeft Dimitri z’n mini handdoekje mee (±100cm2). Het is fris, maar het doet wel deugd!

Die nacht maakt de ene regenbui plaats voor de andere…. De wind wordt feller en rond 23u worden we wakker in een hevig onweer. Enorme lichtflitsen en keiharde knallen. De wind schudt de tent doorheen, het zeil slaat tegen m’n hoofd, en onder onze matjes vormt zich een grote plas water…. We staan blijkbaar in een put... Gelukkig houdt het grondzeil stand en op wat vochtigheid na komt er niks doorheen. Ondertussen blijft het stormen, hagelstenen, liters water en een enorme wind, we kunnen nog amper met elkaar praten. De ene bliksem volgt de andere op, en de donderslagen rollen van de bergen. Na twee uur waait alles uiteindelijk over en vallen we terug in slaap.