Hua Kuok Inn dagje kuching

August 4, 2023 in Malaysia ⋅ ☀️ 32 °C

Vandaag is het tijd om ons eerste hotel te verlaten. We waren van plan om vroeg op te staan maar dat is niet helemaal gelukt. We snellen naar buiten om een ontbijtje en een kopje koffie te scoren. Lynn eet noodles als ontbijt en ik neem toast met 2 iets te rauwe eieren. Annika gaat voor veilige toast. De koffie zit vol suiker en melk dus ook hier moeten we de volgende keer even rekening mee houden met bestellen. Als we terug zijn in het hotel hebben we nog een uurtje om de backpacks in te pakken. Dit is een flinke klus en kost de nodige moeite. De ritsjes staan op springen maar het is gelukt! We checken uit en de Grab chauffeur komt snel voorrijden. We raken aan de praat en even later stelt de chauffeur ons voor om ons de volgende dag rond te rijden langs diverse bezienswaardigheden. We denken er even over na. We rijden richting het centrum voor ons volgende hotel, op loopafstand van de meeste bezienswaardigheden. Als we aankomen is de eerste indruk niet al te best maar we zijn 2 uur te vroeg voor het inchecken en besluiten toch maar om de backpacks achter te laten en vast het centrum in te lopen. Al snel zien we het enorme regeringsgebouw opdoemen in de verte. We lopen naar de rivier en kunnen het gebouw goed zien, het is een enorm en schitterend gebouwd! En de vlaggenmast ernaast is minstens net zo indrukwekkend. De vlag is voor ons gevoel net zo groot als ons huis! Al snel is het tijd om naar het hotel te lopen maar we zijn flink overhit dus kiezen voor een route door een winkelcentrum. De airco staat hier vol aan en het is heerlijk om hier even bij te komen. We bestellen wat te drinken en gaan dan gauw inchecken. Onze hotelkamer is vrij armoedig en alles valt zowat uit elkaar. De bedden zijn gelukkig wel netjes en de airco werkt dus we overleven het wel… We chillen even in de hotelkamer en gaan dan op zoek naar wat avondeten langs de rivier. We lopen langs wat lokale tentjes en hebben geen idee wat we moeten bestellen. Met wat hulp komt er een bord nasi, wat noodles en een omelet met groente tevoorschijn. Heerlijk! Lynn wordt nauwlettend in de gaten gehouden en na een paar minuten komen ze een vork brengen terwijl de rest van het personeel aan het giechelen is. Lynn is echter vastbesloten, vraagt wat tips om te eten met stokjes en werkt haar bord noodles vakkundig weg als een echte Aziaat. Als we teruglopen naar het hotel zien we een hoop mensen langs de waterkant zitten, we sluiten aan en krijgen een hele mooie fonteinen lasershow voorgeschoteld met leuke muziek! Wat een feestelijk welkom voor ons! Het maakt diepe indruk en maakt voor mij ineens deze reis heel echt, we zijn aan de andere kant van de wereld, het is ons gelukt en samen met Annika en Lynn gaan we een enorm gaaf jaar tegemoet! Kippenvel momentje. Later neemt Lynn een mooie henna tatoeage en komen we het kotsende meisje tegen, gelukkig gaat het weer wat beter.Read more