Laatste dagje Brunei

August 14, 2023 in Brunei ⋅ ☁️ 30 °C

Erik en ik zijn al op tijd wakker. We laten slapende Lynn via een appje weten dat we even een kopje gaan drinken. Aan de overkant van het hotel zit een prima tentje waar je koffie kan drinken en ze hebben er ook broodjes. Broodjes hier zijn vooral buns gevuld met iets of kaasstengels met suiker maar het is wel een fijne afwisseling. 3 keer per dag rijst en noedels dus ook bij je ontbijt is nog niet mijn ding.

Als we terug bij de kamers zijn en Lynn is ook wakker splitsen we even op. Erik wil graag even naar de kapper naast het hotel en Lynn wil graag in de Mall een beroemd ijsje halen. Bij de dairy queen koopt ze een blizard. Dese is zo stevig dat je hem op zijn kop kan houden. Als het valt krijg je er 1 gratis.

Terwijl Lynn haar ijsje eet lopen we nog een keer de hele Mall door. Bovenin zit zelfs nog een bioscoop. En er draaien ook nog films die wij leuk vinden. Een kaartje kost 4 Bruneise dollar. Dat is ongeveer 2,80 euro. We vragen of de film gewoon Engels gesproken is en dat is gelukkig ook zo.

Terug in het hotel besluiten we alle 3 dat het wel erg leuk is om te doen. We hebben alles wel gezien in Brunei en in een ander land naar de bioscoop gaan is ook wel eens leuk. Op naar de Bios dus... En dan naar the Meg 2. Het is een erg leuke film en het is een prima bioscoop. Het is alleen heel erg koud. Zelfs in de bioscoop staan de airco's hard te blazen en daar waren we niet echt op gekleed. Voor het eerst in de vakantie weten we niet hoe snel we naar buiten moeten om even op te warmen.

In de avond lopen we nog 1 keer naar de avondmarkt om nog een keer te gaan eten en al ons laatste geld uit Brunei op te maken. Dit hebben we prima ingeschat. We houden nog maar een paar cent over. Morgen gaan we weer gebruik maken van de Ringgit.