• Day 20

Jungle safari (lopend en per boot)

August 20, 2023 in Malaysia ⋅ ☁️ 28 °C

Het spotten van dieren in het wild blijft toch wel een van allerleukste dingen. 95% van de tijd zie je niets, behalve mooie natuur, maar dan opeens wordt er iets gespot en is het al het wachten meer dan waard! Vanmorgen vertrokken we om 6 uur voor een boottocht en ook hier hebben we weer een aantal mooie dieren gezien. Eindelijk een krokodil(letje)🐊! Ook een boom vol met neusapen, het lijkt af en toe echt net alsof er een behaard mens in de boom zit, door zijn korte haren zijn zijn lange armen en benen goed zichtbaar en ook qua houding lijkt hij op een van ons. Ook spotten we een paar neushoornvogels dat samen hoog op een tak zit.

Later op de dag maken we nog een middag en avondwandeling door de jungle en aan het einde van de middag een rondvaart. Elke keer zien we wel weer wat nieuwe dieren en verteld de gids wat interessante dingen. Tussendoor relaxen we wat in de hangmatten en bankstellen en kletsen we met de andere reizigers over elkaars reis.