Satellit
Vis på kort
  • Dag 82

    Pai deel ll

    21. oktober 2023, Thailand ⋅ ⛅ 23 °C

    We zetten vandaag om 5.30 de wekker. Er is nog een mooie hike in Pai, naar de Mae Yen waterval, die we graag willen doen. En om 12 uur moeten we ons al melden bij het busje wat ons terug brengt naar Chiang Mai. Vroeg op dus zodat we om 6 uur kunnen starten. Dan is het ook nog niet zo warm. Hoelang de route is blijft een beetje vaag en ook de tijd hoe lang je er over doet verschilt per bericht. 1 ding weten we wel zeker we moeten schoenen aan die nat mogen worden want je moet regelmatig het riviertje oversteken. En dat blijkt niet gelogen. We zijn pas net onderweg of we moeten al meteen een stuk door de rivier. Ik ben met mijn domme hoofd mijn walking stokken vergeten die we speciaal bij de Decathlon hebben gekocht voor wat steun voor mijn rug bij het klimmen en klauteren. Gelukkig heeft Erik zijn zakmes meegenomen en hakt hij vakkundig en snel een mooie stok voor me. De route blijft het riviertje volgen, gaat af en toe wat omhoog om vervolgens weer te dalen en aan de andere kant weer verder te gaan. We lopen echt midden in de jungle en moeten wel 20 keer het riviertje oversteken. Dat maakt het wel leuk. Af en toe is het dieper dan verwacht en zak je tot boven je knieën weg. Helaas is het verder dan we denken en gaan we de waterval niet redden. Maar dat maakte de wandeling niet minder leuk. Om half 12 staan we met ingepakte tassen en ingeleverde scooters klaar bij het vertrekpunt van het busje. We hebben dus nog tijd om iets te lunchen te scoren. We besluiten een tosti te proberen bij de 7/11 die we iedereen steeds zien eten. Je koopt een tosti en bij de kassa bakken ze deze. En het zijn werkelijk de lekkerste tosti's die ik ooit op heb. Dit gaan we vaker doen voor nog geen euro! De reis van het busje is weer vreselijk de weg is zo bochtig en de chauffeur rijdt zo hard. De pauze komt net op tijd want ik weet niet of ik het nog langer had volgehouden. Met weer wat frisse lucht redden we het gelukkig tot Chiang Mai. We hebben een hotel heel dicht naast het vliegveld omdat we morgen naar Bangkok vliegen. We hebben geluk er zit op nog geen 5 minuten lopen een Foodmarkt waar we in de avond wat lekkere hapjes scoren.Læs mere