• Day 185

Op naar Bora Bora! 😍

February 1, South Pacific Ocean ⋅ ⛅ 29 °C

's Ochtends ben ik vroeg wakker, ik kan het hier nog niet loslaten en ga nog een stuk SUPpen. Ik wil toch graag zien hoe die' ring' om het eiland eruit ziet en concludeer dat het eigenlijk een groot koraalrif is, vlak onder de oppervlakte. Dat werkt als een grote golfbreker want 'in de ring' is het water als een spiegel terwijl we in de verte de grote golven van de stille oceaan tegen het koraal horen beuken. Nadat we afscheid hebben genomen gaan we naar het vliegveld, inchecken ging nog nooit zo relaxt 🤣. Alleen het paspoort laten zien, en toen vroegen ze: "is dat alles wat jullie bij hebben? 🤨" Jup! "ooh neem het dan maar gewoon mee het vliegtuig in!". We hebben als tip gekregen om links te gaan zitten voor mooie foto's dus ben benieuwd! We hebben afgelopen avond veel met Vera&Stefan en Eelco&Celia zitten appen, we willen de dingen die we doen zo graag delen omdat het zó gaaf is! En dan beseffen we ook goed hoeveel geluk we wel niet hebben. We hadden ons niet helemaal goed voorbereid en blijkbaar zitten we hier gedurende de natste maand van het jaar, in het orkaanseizoen! 🌀. Als we een screenshot van Google Maps maken zien we ook pas echt hoe afgelegen het ligt! Dat verklaart misschien waarom een zakje chips 5 euro kost....

De vlucht duurt 3 kwartier en het is eigenlijk 3 kwartier lang genieten. Eerst cirkelen we om Moorea heen en kunnen we het plekje waar we de afgelopen dagen verbleven zien, vervolgens vliegen we nog over enkele mooie eilanden en tot slot half over Bora-Bora. Onvoorstelbaar mooi allemaal en we hebben wederom goed weer dus kunnen alles perfect zien. Dit is het eiland waar Annika al zo lang van droomt, en de laatste jaren heeft ze mij meegenomen in die droom. Het voelt heel speciaal dat we hier nu met z'n 3en zijn, ik wordt er bijna emotioneel van. Dit is DE reden om samen op reis te zijn, om dit soort dingen met elkaar te zien en ervan te genieten. Dit pakt nooit meer iemand ons af en zullen we nooit meer vergeten. Ons hotel met water bungalow ligt vlakbij de haven waar we met de gratis Air Tahiti ferry heen varen en het uitzicht vanuit de kamer is fantastisch. Gelukkig is het door de vorm van het huisje ook aangenaam koel en we hebben nog geen mug gezien! 😃 De droom is dus nog niet voorbij...

Annika en Lynn chillen wat bij het zwembad terwijl ik een middag dutje doe. Later jumpen we nog van het balkon de zee in en genieten van het uitzicht. We lopen naar wat foodtrucks en halen een heerlijke visburger, cheeseburger en een steak voor Lynn voor een prima prijs.