Satelita
  • Dzień 211

Samaipata

27 lutego, Boliwia ⋅ ☁️ 25 °C

Vandaag reizen we van Santa Cruz naar Samaipata. We gaan qua hoogte al een beetje stijgen want Samaipata ligt op 1700m. We waren van plan om naar de bushalte te gaan lopen maar als we uitchecken zegt Esteban dat er nog 2 meiden uit het hostel naar Samaipata gaan en dat hij wel een privé taxi kan regelen die ons dan brengt. Dit is net zo duur en sneller en we worden bij het ene hostel opgehaald en bij het andere hostel afgezet, ideaal dat scheelt een hoop lopen met de backpacks. Het is een mooie route en zodra we Santa Cruz uitrijden wordt het heel groen. Het laatste stukje weg naar ons hostel is echt vreselijk maar tot onze verbazing rijdt de taxi gewoon door en stappen we voor de deur van ons hostel uit. Het hostel ligt iets in de bergen boven het dorp, heeft een gigantische tuin en is van een Nederlandse eigenaar, Bert. Bert is een beetje een saaie man maar is heel vriendelijk en maakt meteen kopjes kruidenthee voor Erik omdat die zich nog steeds echt niet lekker voelt. We blijven daarom bij het hostel en wandelen in de avond naar het dichtstbijzijnde restaurant om iets te eten. Een heel klein plekje met wat plastic stoelen en tafels buiten maar de eigenaar is helemaal blij dat we er zijn. En met wat handen en voeten lukt het ons om 3 hele volle borden met lekker eten te bestellen. Op de terug weg zien we Jef en Suzie nog die ook in ons vorige hostel zaten en nu ook in hetzelfde hostel. Czytaj więcej