Satellite
Show on map
  • Day 7

    Dag 7: Figeac - Limogne en Quercy

    October 14, 2016 in France ⋅ ☁️ 11 °C

    Afgelegde afstand: 41,5 km
    Totaal gefietst: 450 km
    Afstand tot Santiago: 1319 km
    Weer: Regen, regen en nog veel meer regen 
    Emotie: 😃👊💪

    De gîte waar ik vandaag verbleef was zo leuk; een soort studio waar beneden achter een gordijntje Jazou slaapt. Op de vide staan 4 bedden. Jazou komt uit Toulouse en werkt 4 maanden in Figeac. Tot zover de enige kamergenoot. Maar na het eten komt Pauline binnen; ze komt uit Duitsland en komt 3 weken lopen, vandaag begint ze. We hebben een gezellige avond tot ze slecht nieuws krijgt; het kindje van haar vriendin overlijdt één dag voor de geboorte. 

    De volgende ochtend besluit ik om de boel wat op te vrolijken voor het ontbijt croissants en pain au chocolat te halen. Ik wil pinnen maar zonder reden en zonder pardon vreet de geldautomaat mijn pas op, als dank krijg ik wel een bonnetje. Na het ontbijt gaan we even het centrum in op zoek naar boodschappen, een kaart en mijn bankpas. Na wat aandringen wil de madam uiteindelijk de geldautomaat wel openmaken en heb ik mijn pas terug. De reden zal altijd onbekend blijven. 

    Dan het moment om toch maar aan de slag te gaan. Maar het weer is beroerd, al vanaf vannacht regent het stevig door. Als het even droog is nemen we afscheid van Jazou en gaan we op weg. Mijn plan was eigenlijk om een volle etappe te doen maar het weer is te slecht en bovendien heb ik veel adviezen gekregen het rustig aan te doen. Gelukkig merk ik dat mijn verkoudheid zo goed als weg is. En de tip om mijn zadel lager te zetten blijkt ook niet voor niks. Het fietsen gaat vandaag een stuk soepeler en hoewel nog niet helemaal weg, dit geeft weer moed. 

    Maar ondanks enkele beloftes van weerapps wordt het niet droger, het gaat juist alleen maar harder regenen. De geplande (gewilde) 70 km worden er uiteindelijk 41, volledig doorweekt kom ik in Limogne aan. Dus weinig landschapsfoto's vandaag. Maar ik voel me goed! Fitter en minder pijn, en ja die regen...het was eigenlijk wel een keer leuk. Op een bepaald moment maakt het niet meer uit of je nog natter wordt. Ik vind de Gîte Municipal waar ik met twee anderen verblijf. We koken samen en sluiten af met thee en een rosétje. Ik denk dat ik weer on track ben! 
    Read more