Satellite
Show on map
  • Day 12

    Dag 12 (2): St Jn Pied de Port - Irun

    October 19, 2016 in Spain ⋅ ☀️ 17 °C

    Afgelegde afstand: 89 km (trein) en 10 op de fiets
    Totaal gefietst: 890 km
    Afstand tot Santiago: 831 km
    Weer: zomer, nog steeds
    Emotie: 😎

    En dan ineens ben je in Spanje. Nouja ineens. Ik heb besloten om zoveel mogelijk met de trein te doen vandaag. Ik merk dat ik toch behoorlijk last van mijn knie en arm heb en wat rust lijkt me verstandig. Het boemeltje naar Bayonne zit vol met schooljeugd en is gezellig druk. Hier moet ik een uur en 45 minuten wachten op de aansluiting omdat ik met de fiets zo niet in de TGV mag (geen verrassing).
    Vanuit de trein naar Hendaye, de laatste plaats voor de Spaanse grens zie ik voor het eerst de oceaan en dat draagt goed bij aan de motivatie, net als het weer nog.
    Ik fiets Irun in, een chaotische stad maar wel erg gezellig en bruisend. Echter blijken alle pelgrimsvoorzieningen hier al gesloten en rij ik kris kras de stad door. Uiteindelijk strand ik maar in een pension, wat duurder dan gehoopt maar het schijnt hier prima te zijn dus ik ga er voor. Ik ga op zoek naar wat te eten. Morgen de eerste etappe, nog geen idee hoe ver...
    Read more