Dag 18: Rondlopen in Luang Prabang

February 11, 2016 in Laos ⋅ 🌫 14 °C

Geen planning vandaag. Na 't ontbijt lopen we een beetje door de stad, als eerst komen we langs Wat Haw Pha Bang. Hierna beklimmen we de kleine berg Phou Si in het midden van Luang Prabang met halverwege de tempel Wat Tham Phou Si en op de top Wat Chom Si. Vanuit deze laatste tempel heb je een prachtig uitzicht, met de Mekong rivier enerzijds en de Nam Khan rivier aan de andere kant van de stad. We dalen Phou Si aan de andere zijde af en lopen zo de stad door terug richting ons guesthouse met onderweg uiteraard de nodige tussenstops in de vele barretjes/restaurantjes.

Chillen in het park in Chiang Mai was ons erg goed bevallen, laat in de middag besluiten we dan ook een soortgelijke plek in Luang Prabang op te zoeken. Vreemd genoeg bestaat deze niet echt waardoor we uiteindelijk in de tuin voor het Royal Palace Museum belanden. Al snel lopen we hier onze reisgenoten uit de slowboat weer tegen het lijf. Tot sluitingstijd blijven we hier relaxen tot we weggestuurd worden. We nemen de toeristische route over een lokale markt en langs de Mekong.

Bij ons guesthouse nemen we afscheid en besluiten we morgen gezamenlijk een tuk-tuk te delen om de Kuang Si watervallen te bezichtigen.