Satelital
Mostrar en el mapa
  • Día 35

Dag 35: Sightseeing in Phnom Penh

28 de febrero de 2016, Camboya ⋅ ☀️ 33 °C

Na de heftige dag van gisteren is het programma van vandaag een stuk luchtiger. We gaan de voornaamste bezienswaardigheden van de hoofdstad langs en starten na het ontbijt bij het Royal Palace complex. Onderweg krijgen we de gebruikelijke scam te horen dat deze vandaag gesloten is en dat we een tourtje voor andere bezienswaardigheden kunnen boeken. De beste heer vriendelijk negerent lopen we vervolgens het complex van de koning van Cambodja, Norodom Sihamoni, binnen.

Naast het woonhuis van de koning, dat niet bezichtigd kan worden, bestaat het complex uit 20 overige gebouwen. We bezoeken de tempels, pagodes, tentoonstellingen en verlaten het complex twee uur na binnenkomst.

In de inmiddels brandende zon lopen we via het Independence Monument richting de Sorya Market. Een groot overdekt winkelcentrum waar we het na een uurtje rondlopen en een kopje koffie wel hebben gezien.

We lopen verder en komen terecht op een lokaal overdekt marktje. Tijdens een manicure en pedicure voor Amber krijgen we een kort lesje in Khmer, de taal die ze spreken in Cambodja. Dit blijkt toch lastiger te onthouden dan gedacht, maar we kunnen haar toch vriendelijk bedanken.

Vervolgens ploffen we neer bij Café Fish, een barretje aan de rivier, tijdens cocktail happy hour voor de heerlijke verfrissende creaties.

Na deze welverdiende tussenstop verkennen we de Night Market aan de riverside. Een uitgebreide markt waar Kmerse kleding, etenswaren en souvenirs worden aangeboden.