Dag 46: Reis naar Khao Sok

March 10, 2016 in Thailand ⋅ ⛅ 18 °C

We checken uit bij ons hotel en worden opgepikt door een minivan die ons naar Khao Sok gaat brengen. We steken het water 2x over met de veerpont van Ko Lanta naar Krabi. Na ongeveer 4 uur komen we aan op het busstation in Krabi, waar we vervolgens een uur later een andere minivan in stappen voor het laatste onderdeel van de reis naar Khao Sok. In de veronderstelling dat we nog maar anderhalf uur hoeven te rijden wordt dit een makkie.

Echter proberen we onderweg wat bordjes te lezen, wat al best lastig is, en komen we er uiteindelijk toch achter dat het iets langer gaat duren. In plaats van 1,5 uur was het 4,5 uur. We komen 's avonds laat aan en zien ook niet zo goed waar we terecht zijn gekomen. Het heet Evergreen House. We worden uiterst vriendelijk ontvangen door een ouder koppel, die ook nog een lekker maaltje voor ons maken. We slapen die nacht tussen de jungle geluiden in een bamboe hutje. Voor de volgende 2 dagen hebben we een toertje geboekt in het national park zelf om echt de jungle in te gaan.