Miel Degang

Joined April 2016Living in: Ghent, Belgium

Osh

August 24, 2019 in Kyrgyzstan ⋅ ⛅ 24 °C

Helaas was Osh onze laatste bestemming! We beklommen de berg die een overzicht over de stad geeft, brachten een bezoekje aan Lenin en slenterden nog een laatste keer door een grote bazaar.

Bukhara

August 22, 2019 in Uzbekistan ⋅ ☀️ 36 °C

Bukhara leek wat op Samarkand, maar dan kleiner en gezelliger. In centrum kan je verdwalen tussen de vele mooie moskeeën, madrassa's, caravanserai en overdekte markthallen. Mooie uitzichten vanop rooftops en uitgebreid dineren bij de familie van ons guesthouse maakten het plaatje compleet!

Samarkand

August 18, 2019 in Uzbekistan ⋅ ☀️ 29 °C

Na al dat natuurlijk schoon in Kirgizië hadden we zin in wat cultuur (en stiekem ook in gezellige café's en lekkere restaurantjes). We zochten dit in Oezbekistan en werden niet teleurgesteld door het prachtige, historische Samarkand. Dit was de hoofdstad van het enorme rijk van Amir Timur in de 15e E en hij liet er kolossale moskeeën, madrassa's en mausolea oprichten.Read more

Bisjkek

August 15, 2019 in Kyrgyzstan ⋅ ⛅ 26 °C

Ons tweede bezoek aan de hoofdstad veranderde ons beeld toch wat. Een hotel in een toffere buurt, een bezoek aan de authentieke (je vindt er geen souvenirs) Osh Bazaar en dé culinaire ontdekking van Kirgizië - Navat - deden ons de stad al wat meer appreciëren.

Kel-Suu

August 14, 2019 in Kyrgyzstan ⋅ ☁️ 8 °C

We moesten een chauffeur huren om 4 uur off road te rijden en geloofden onze ogen niet toen bleek dat hij geen 4x4 had. Na een bumpy ride zetten we onze tent op in een dalletje om hem een kwartier later tijdens een fikse regenbui weer op te kramen aangezien het dalletje een rivier geworden was. Maar het was het allemaal waard! Het meer en de omgeving zijn prachtig, we werden vergezeld door een lieve herdershond en we voelden ons alleen op de wereld. We hebben het mooiste plekje van Kirgizië ontdekt.Read more

Son-Kul

August 10, 2019 in Kyrgyzstan ⋅ ☀️ 11 °C

Nog nooit zagen we zoveel paarden als in Kirgizië. Deze reis was dus een uitgelezen kans om eens onze skills in paardrijden uit te testen. Het was meteen een vuurdoop want we maakten een driedaagse trektocht naar het Son-Kul meer op 3000 meter hoogte. En onze poep heeft het geweten! Eeuwig respect voor de mooie krachtpatsers die dit land zo sieren!Read more

Karakol

August 6, 2019 in Kyrgyzstan ⋅ ⛅ 9 °C

Karakol was onze uitvalsbasis om de bergen in te trekken. We hadden gehoord dat de Ala-Kul trek redelijk druk was maar dat bleek gelukkig naar Kirgizische standaarden te zijn (lees: we hadden bijna constant quality time met moeder natuur). Hoogteziekte leek even roet in het eten te gooien maar uiteindelijk zetten we door en 3 dagen, 46km, 2000 hoogtemeters en 2 epische kampeerspots later kwamen we uitgeput maar voldaan terug. We bezochten in Karakol ook de grootste dierenmarkt van het land, chaos gegarandeerd!Read more

Kazachstan

August 2, 2019 in Kazakhstan ⋅ ⛅ 16 °C

Over de grens ontdekten we enkele plekjes die we niet links konden laten liggen. We waren praktisch alleen in de Charyn Canyon en de ijskoude Kolsay en Kaindy Lakes. Omdat deze plekken niet met het openbaar vervoer te bereiken waren, bezochten we ze met een broodnodige 4x4 met chauffeur. Onze tweedaagse roadtrip en overnachting bij locals gaven een kort maar prachtig beeld van het uitgestrekte Kazachstan!Read more

Ayutthaya

March 2, 2018 in Thailand ⋅ 🌙 29 °C

In Ayutthaya maakten we onze 4 maanden zonder Boeddhabeelden meer dan goed. Met de fiets, boot en tuk tuk bezochten we enkele van de vele tempels die deze voormalige hoofdstad van Thailand rijk is. Het is zalig om terug te zijn in Thailand, we genieten volop van heerlijk goedkoop eten en mooie hotelkamers (eens wat anders dan ons tentje). Het is hier een slordige 40° warmer dan in België, het zal aanpassen worden binnen enkele dagen.Read more

Sydney

February 28, 2018 in Australia ⋅ ☀️ 22 °C

Door onophoudelijke regen was onze eerste indruk van Sydney wat mistroostig. Een gratis rondleiding, veel rondwandelen en wat zonneschijn brachten hier gelukkig verandering in! We maakten ook een daguitstap naar een nabijgelegen nationaal park, de Blue Mountains.

Never miss updates of Miel Degang with our app: