Magnetic island🏝️

April 20, 2023 in Australia ⋅ ☀️ 28 °C

Om 7.00 met de bus naar Townsville. De reis ging voorspoedig en om 12.00 waren we er. We konden vrij snel met de ferry naar Magnetic Island. Wat een andere wereld stap je dan in! Heel anders dan Fraser Island. Veel groener, tropischer. We hebben op dit eiland een eigen huisje tussen de bomen op een complex dat deel uitmaakt van een hostel. Het is heel sfeervol en netjes en er hangt een goede sfeer..
    We hebben langs het strand gelopen, nachos gegeren en ern cocktail gedronken (zat er wel alcohol in)
    Morgen gaan we met de bus het eiland verkennen.

Kim en Monique gaan in de ochtend naar het fort wandelen. Het is een  leuke wandeling en we komen 3 koala's tegen👍🐨👍. Tegen 11 uur zijn we terug en gaan we weer met z'n drieën op pad. We kopen een dagkaarten voor de bus en verwachten er veel van......helaas het is een prachtig maar klein eiland en er is niet echt veel te doen. We halen lunch bij de Nelly bay ( ferry)  en lopen naar het strand, Geoffrey bay, om daar te lunchen. Dan de bus naar Picnic bay waar ook niet veel is maar de busrit was leuk. Toen naar Almay bay. Waar we op zoek gingen naar rock wallibies. Gevonden 🦘🐾 Toen terug naar ons hostel Selina en na opfrissen heerlijk steak gegeten aan het strand.