Satellite
Show on map
  • Day 9

    Vereda da larano

    December 12, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 21 °C

    Vandaag heb ik besloten de webcams te volgen en dus eerst te checken waar het goed weer is. Dit was opnieuw aan de oostkust dus besloot te gaan voor één hike aangezien ik nog niet helemaal was hersteld van de andere dagen: de Vereda da Larano.

    De Vereda do Larano is een geweldige wandeling die een klifpad langs de oostkant van het eiland volgt. Je geniet van een enorme drop-off langs de oceaan. De wandeling is 13 kilometer van Caniçal (Machico) naar Porto da Cruz met slechts een klein beetje helling.
    Ik parkeerde men auto aan het startpunt en hoopte op een bus of Uber/bolt aan het einde in Porto da Cruz.

    Eindelijk was het nog eens goed weer! De hele hike heb ik in de zon gewandeld en voor het eerst eens me short en topje! Enorm naar uitgekeken.

    De hike zelf was zeer gemakkelijk te volgen langs de levada en op een bepaald moment ga je omhoog naar Cabo de risco, een prachtig uitzichtpunt over de oceaan. Van daar loop je verder langs veilige paden met een prachtig uitzicht en uitkijkpunten tot aan Porto da cruz waar je oa. surfers in actie ziet en de natuurlijke pools.

    Aan het einde heb ik mezelf verwend met een cocktail van Madeira rum.

    Daarna probeerde ik een Bolt te boeken maar die werd helaas telkens geannuleerd. Ik bleef dus proberen in een bushokje tot er plots een vriendelijke man vroeg of ik een lift wou. Daar kon ik geen nee op zeggen. Een leuk gesprek met de gepensioneerde italiaan die alleen aan het reizen en veilig tot aan mijn auto geraakt
    Read more