Myanmar
Sinywa

Nwa-la-bo Pagoda(Kyonka Village,Myanmar)

December 17, 2016 in Myanmar ⋅ ☁️ 0 °C

We huurden vandaag een scooter om de streek te verkennen. Na zeker zeven keer de weg vragen, en eindelijk een duidelijke uitleg te krijgen van een motortaxi, zijn we op onze bestemming geraakt. De Nwa-la-bo Pagode is een lokaal pelgrimsoord dat redelijk ongekend is door buitenlanders. Behalve een Frans koppel, waren wij de enige buitenlandse toeristen van die dag.

De pagode is niet groot, maar wel spectaculair. Je moet in een truck (die pas vertrekt als er minstens tien man in zit) via een heel steile weg met best veel haarspeldbochten naar boven. Net als een rollercoaster in Disneyland, alleen heb je geen gordel en is de afgrond akelig dichtbij. Spannend!

Boven heb je een ongelooflijk uitzicht over de streek, zo mooi en eigenlijk echt niet op foto te vatten. Behalve het mooie panoramisch zicht, heb je ook de speciale pagode op de berg. Deze pagode is best bijzonder omdat ze balanceert op drie goudkleurige rotsen, fascinerend!

Sinywa