Suriname
Sommelsdijksche Kreek

Here you’ll find travel reports about Sommelsdijksche Kreek. Discover travel destinations in Suriname of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Pannekoeken & Poffertjes

April 24 in Suriname ⋅ 🌧 27 °C

Wir sind beide ziemlich müde und entscheiden uns für das nur 400m entfernt liegende Pannekoeken & Poffertjes Café, auch aufgrund der sehr guten Bewertungen.
    Wir schaffen jeder einen herzhaften Pfannkuchen und teilen uns als Dessert eine Portion Poffertjes mit Rumrosinen. Dazu gibt es Ingwerbier und lokales Bier.
    Auf einen weiteren Cocktail verzichten wir und ziehen uns stattdessen mit Netflix ins Hotel zurück.

Lekker Frühstück

April 25 in Suriname ⋅ ⛅ 25 °C

Das Frühstück im Eco Resort ist sehr gut und heute haben wir auch genügend Zeit, alles zu probieren. Es gibt exotische Säfte und jede Menge Obst, das wir an der frischen Luft genießen. Der Pannekoeken-Koch ist im Dauereinsatz und versorgt uns mit Leckereien.
    So gestärkt wollen wir gleich die Stadt erkunden und den einzigen Cache heben.Read more

Fort Zeelandia

April 25 in Suriname ⋅ ⛅ 30 °C

Nach dem Frühstück laufen wir das kurze Stück bis zum Fort Zeelandia, einer alten Festungsanlage aus dem Jahr 1784. Das Museum zeigt viele Exponate aus der Geschichte des Landes, besonders beeindruckend sind aber die 3 Dioramas des surinamischen Künstlers Gerrit Schouten aus den 1830ern.

De Grote Regentijd

May 22, 2017 in Suriname ⋅ 🌧 28 °C

Vanochtend zijn we rustig opgestaan. We hadden niet echt meer lekker ontbijt in huis dus we zijn eerst even naar een winkeltje gegaan. Daar hebben we ontbijt en nog wat ander eten gehaald. Er is hier echt veel eten dat we in Nederland ook hebben. Ik zag zelfs speculaasjes in de winkel!

We hebben even wat standaard dingen gekocht zoals pindakaas, koekjes en brood en zijn daarna terug gegaan om te ontbijten. Het was ineens heel warm buiten en ik moet echt nog even wennen aan dit vochtige klimaat. Na het ontbijt heb ik nog even buiten gezeten, beetje geslapen want 's middags wilden Hanneke en ik naar een warenhuis gaan om inkopen te doen voor in Brownsweg. We stonden klaar om weg te gaan toen het ineens HEEL hard ging regenen.. Dit seizoen heet niet voor niks de Grote Regentijd. We wilden even wachten tot de bui over was maar het bleef maar regenen. We zouden eigenlijk gaan lopen maar hebben nu de taxi genomen naar het warenhuis. Dat heet Kirpalani en dat is hier heel bekend. Het is een grote winkel waar je eigenlijk alles kan kopen. Wij hebben bijvoorbeeld beddengoed gekocht, maar er waren ook telefoons/kleding/cosmetica/lappen stof etc. te koop. Heel leuk om even rond te kijken!

We wilden eigenlijk met de taxi naar een restaurantje om wat eten af te halen alleen onze taxichauffeur kende het restaurant niet. We vroegen of hij iets anders wist en toen zette hij ons af bij Souposo. We hebben daar echt heel lekker gegeten. Pompoensoep op z'n Surinaams met rijst. Het was heel lekker maar de tent was een beetje té toeristisch. Er waren bijna alleen maar Nederlanders dus dat was wel jammer. Morgen gaan we proberen echt lokaal te eten.

In de taxi's van vandaag zagen we hoe het regenseizoen hier is. Sommige straten staan helemaal onder water dat de auto's er nog maar net doorheen kunnen rijden. De taxichauffeurs zeiden dat dat normaal is voor deze tijd van het jaar maar dat het wel heel slecht voor hun auto is.

Na het eten zijn we lekker terug gegaan om nog even te relaxen. We hebben een was gedraaid om alle lakens enzo even de wassen (die roken heeeel erg muf).
    Vanochtend hadden we ook nog een soort stokjes gekocht met kruiden die we nu eten. Het smaakt gewoon heel gefrituurd eigenlijk haha, maar wel lekker.

Straks ga ik lekker slapen, morgen weer een dag!

* op de foto's zie je het huis waar we nu verblijven, onze straat, de heerlijke pompoensoep, de gekruide stokjes en een gangpad in de Kirpalani! *

Aankomst en dag 1!

May 21, 2017 in Suriname ⋅ 🌧 24 °C

Gisteravond kwam ik rond 8 uur (Surinaamse tijd) aan in Zanderij op het vliegveld. Ik moest nog best wel lang in de rij bij de immigratiedienst en bij de bagageband duurde het ook nog wel een tijdje. Bij de immigratiedienst vertelde de meneer achter de balie dat je maar 30 dagen mag blijven, voor verlenging moet je naar de vreemdelingenpolitie. Dat moet ik dus nog regelen binnenkort ;)

Toen ik op mijn bagage stond te wachten kwam er een meneer naar me toe. Ik had hem al gesproken op Schiphol en hij bood aan een lift te geven naar mijn verblijfplek, als ik die nodig had. Super lief maar ik had al een taxi geregeld dus het was niet nodig. Uiteindelijk kwam mijn bagage en kon ik het vliegveld verlaten. Er stond een enorme rij aan mensen die familieleden kwamen onthalen en alle passagiers moesten daar echt zo doorheen lopen. Ik belde even het guesthouse en toen kreeg ik te horen bij welke taxi ik moest zijn. Dat ging allemaal heel makkelijk. Ik moest nog even wachten want misschien gingen er nog andere passagiers mee. Er was nog iemand anders aan het wachten, Joyce, dus daar heb ik even mee gekletst. Ze ging een vriendin verrassen die hier dierenarts is. Heel leuk!

De taxichauffeur was heel erg enthousiast toen ik vertelde over mijn plannen om naar Brownsweg te gaan. Hij zei dat dat de mooiste plek in heel Suriname was. Nou, ben benieuwd!

Eenmaal aangekomen bij mijn slaapplek, guesthouse Fanna, stond Hanneke me al op te wachten. Ik was super moe dus na alles even bekeken te hebben ben ik lekker gaan slapen.

Vanochtend werd ik rond 5 uur wakker omdat ik niet meer kon slapen. Toch een beetje een jetlag misschien. Gelukkig ben ik daarna nog wel even in slaap gevallen.
    We hebben vandaag heel rustig aan gedaan. Eerst hebben we lekker ontbeten met broodjes ei, spinazie, tomaat, kaas. Ze hebben hier gewoon boterhammen en die zijn ook nog eens heel lekker!

's Middags zijn we even naar de Hermitage Mall gegaan om nog wat kleding te scoren voor Hanneke als we naar school gaan. We moeten daar best nette kleren aan dus daar gingen we nog even voor kijken.
    We gingen met de taxi. Het was ongeveer 20 minuten rijden. Onze taxichauffeur hoorde onze plannen om naar Brownsweg te gaan aan en besloot ons een paar zinnen van de taal daar te leren. Het is een soort mengeling tussen Nederlands en Engels maar dan heel anders uitgesproken, alsof het een soort straattaal is. Het was wel heel grappig want hij was er heel enthousiast over.

Het was wel leuk om de mall te zien. Er was een enorme game hall, een bioscoop en superveel fastfoodketens. Ook waren er best veel winkels die we ook in NL hebben (merken vooral) en allemaal onbekende Surinaamse winkeltjes.
    Bij een bakkertje kochten we voor 5 SRD (8 SRD is 1 euro) amandelcake. Heel erg vers en heel erg lekker!

Om terug te gaan belden we weer een taxi. Het is hier heel gebruikelijk om de taxi te nemen dus dat gaat wel lekker makkelijk. Onze taxichauffeur was deze keer ook echt heel grappig. Vanuit de taxi zagen we een bijzondere moskee, heel leuk om te zien!

"Thuis" hebben we pizza besteld met twee andere meisjes die hier ook verblijven. We wilden eigenlijk naar een local tentje maar die was dicht. En ach, pizza is altijd goed toch? Op aanraden van Mitchell, de zoon van Lucien (Lucien runt dit huis), namen we cheesy bites als korst bij een large pizza. Het was heel erg lekker maar supermachtig!

Na het eten zijn we lekker gaan slapen. Ondertussen was het al best laat geworden en we waren toch nog wel moe van de reis.
    Morgen gaan we kijken wat we allemaal moeten inslaan voor in Brownsweg en willen we echt Surinaams eten. Moet lukken!

Sommelsdijksche Kreek