Aankomst op Brownsberg

March 1 in Suriname ⋅ ⛅ 31 °C

Rond 1130uur komen we dan aan op Brownsberg. De accomodatie is beetje vergane glorie 😔 de STINASU (stichting natuurbeheer) die voor elke bezoeker en tourguide een fee rekent doet niets aan onderhoud. Niet van de panden, de weg, de paden of andere benodigde infrastructuur. Er werken nog maar 3 mensen voor een hongerloontje. In de glorie tijden waren er soms wel 100 gasten aanwezig!

Toch doen ze er alles aan om ons te verzorgen, een nieuwe lamp of rondleiden you name it 💚

De VIP treatment van Rudie gaat verder en na de lunch richt hij het huisje in met onze hangmatten, de keuken voor avondeten en ontbijt de volgende dag en koelbox met genoeg ijskoud water.

Het uitzicht op het Brokopondo stuwmeer is indrukwekkend en we worden overal omring door de natuur.
    Gekko's op de muren, kikkers in de wc pot, buideltje in de prullenbak en overal vogels die je ziet of alleen hoort.

Het blijkt wen goede keuze om op de berg te overnachten en niet naar Ston eiland op t stuwmeer te gaan. Door de extreme droogte en het lage water zouden we niet eens kunnen zwemmen of kajakken. Plus dit gaf ons alle tijd om meerdere wandelingen te doen.

Ook wilde Tijmen het avontuur van een nacht in een hangmat beleven dus win win win 🥰