Satelliitti
Näytä kartalla
  • Päivä 32

Den 22 tajomny Tarotao

9. tammikuuta 2017, Thaimaa ⋅ ⛅ 28 °C

Ostrov Tarutao (v preklade tajomny, starodavny) je jednym z najviac nedotknutych ostrovov v Thajsku a celom Andamanskom mori. Pri tom sa nejedna o ziaden ostrovcek, ale o velky ostrov o dlzke 26 a sirke 11km.

Prave pre jeho nedotknutost som si ho zvolil ako darcek k svojim okruhlym narodeninam.

Ak by sme nevedeli, ze priamo tam chceme ist a cielene po tom nesli, tak sa ani nedozvieme, ze je to mozne, lebo v neprebernej ponuke roznych lodnych vyletov a presunov Tarutao jednoducho nenajdete.

Len mizove percento ostrova je obyvane. Aj pri jeho velkosti sa mnozstvo vsetkych ludi na ostrove rata iba v desiatkach.
    Zvysna neobyvana cast ostrova je svojim zivotom zijuca pralesna dzungla, s najvyssimi vrcholmi az okolo 700 metrov nad morom, v ktorej nie je problem stretnut jelena, diviaka, rozne druhy opic, ale aj hady ako pytona, ci kralovsku kobru, rozne druhy pavukov, stonoziek, a inej havede. Vsimnite si, ze nikde nespominam svaba, takze by tam malo byt relativne bezpecno ;)

V mori zije mnozstvo roznofarebnych ryb a priamo na plazi hniezdia kraby a korytnacky.
    Cely ostrov obyva viac ako 100 druhov roznych vtakov.
    Rieky a mociare tohto ostrova boli poslednym znamym miestom na zemi, kde sa vyskytoval druh krokodila, ktory zil aj v slanej vode.
    Pre svoju nedotknutu krasu a divokost si ho zvolili thajski a filipinski filmari na natacanie reality show "Survivor" - nieco ako nasa show "Ostrov".

A my tam vyrazame... S obavami, co nas vlastne caka...