Thajsko, Singapur, Malajzia

• 0videos
  • 21.1kkilometers
  • 18.1kkilometers
  • Day 1

Pa Pa Šírava

December 9, 2016 in Slovakia ⋅ ⛅ 0 °C

Minus 10 dni do odletu.
    Pomaly sme sa odstahovali zo Siravy a chystame sa na svoju mesacnu dovolenku. Danka uz tyzden bali, Tomco este nema ani kufor a ja klasicky nestiham - este tolko veci som chcel spravit pred dovolenkou :)Read more

• Day 11

Den 1 cmeliakom do Viedne

December 19, 2016 in Austria ⋅ ⛅ 0 °C

Sedime vedla vrtule. 3x bezpecne sa necitime ked sa cele lietadlo roztrasie a to sme este len nastartovali. Po chvili sa roztoci vrtula a nejako zahadne vibruje, netoci sa v jednej rovine, nakoniec vsak vzlietavame raketovou rychlostou a oproti vacsim lietadlam je to kus o zivot. Zaludok chvilami zaziva ine euforie. Tomco skruca zahadne xichty a pohlad na neho stoji za to, ale pravdu povediac ani mne nie je vsetko jedno.
    Akonahle vyletime nad hmlu a oblaky je to pohlad pre bohov. Uplne rovna celistva biela plan z oblakov trblietajuca sa odrazajucim slnkom tesne nad obzorom a cez druhe okienko vyhlad na Tatry vytrcajuce z oblakov.
    Sranda to prestane byt ked pristavame naslepo. V 630m sa zanorime do bielej hmly a nevidno vobec nic a klesame a klesame, citime ako lietadlo spomaluje a vsade okolo nas nepreniknutelna biela... Asi 100m nad zemou sa trosku vyjasni a klesame do tmavej, zamracenej Viedne.
    Tento maly cmeliacik brzdi ovela agresivnejsie ako by som cakal. V bezpeci vystupujeme ;)

• Day 12

Den 1 chaos na letisku Vieden

December 20, 2016 in Austria ⋅ ⛅ -1 °C

Po pristati prebehneme zopar chodbiciek, nejako poriesime letenky, ked tu Tomco zahlasi, ze lietadlo odlieta o 16:35 pricom je asi 16:20 a my strateni dakde v utrobach letiska.
    Dako sa mi to nezda, ze mame tak malo casu, behame po chodbach a hladame spravnu branku (gate) celkom stres, ked to lietadlo uz mozno aj nastartovane...
    Nakoniec sa zisti, ze Tomco zle pozrel cas a lietadlo leti az o 17:50 :)
    Po case vstupujeme do lietadla. Tomco a Danka uz za letuskami, ked ja este vonku pocujem ako sa bavia, ze v odletovej hale si dakto zabudol mobil.
    Instinktivne skontrolujem vrecka a moj mobil nikde. Bezim spat. Nakoniec po prislusnom chaose sa zisti, ze mobil nie je moj. Moj je vo vrecku vetrovky, ktoru ma Danka...

Pekne sa nam to zacina...

• Day 12

Den 2 zniceni cestovatelia

December 20, 2016 in Qatar ⋅ ☀️ 18 °C

Dobre, ze sme nesli az na to Fidzi. Sme este len v polke cesty a uz ma vsetko boli.
    Na letisku v Dohe sme nakoniec nasli nejake lehatka, vraj "quiet zone". Hned za nimi detske preliezky s nejakym upistanym arabskym deckom a ignorujucou arabkou...
    Aby toho nebolo dost lehatka sa smykali, nedalo sa na tom ani zaspat, ukrutne trapenie, kym letel dalsi este dlhsi let na Krabi. Tam sme sa ako tak v ramci moznosti posediacky prespali, ale plne zobudenie do 200 percentneho stavu sme zazili az po vystupe v Krabi - o tom je uz dalsi prispevok.

• Day 12

Den 2 stratila sa mi batozina

December 20, 2016 in Thailand ⋅ ⛅ 23 °C

Po prilete do Krabi prechadzame okolo nejakej Thajcanky, ktora drzi v ruke napis s mojim menom.
    Skadial ho mohla vziat, o co ide, preco sa o mna zaujimaju (ja som nikde svoje meno nedaval). Postupne vysvitne, ze sa niekde po ceste stratila prave moja batozina, cim sa spusta sled udalosti, ktore sa ani nedaju do prispevku popisat. Po riadnom case, strese nakoniec situacia vypali tak, ze sa nieco kvalitne poplietlo, lebo moja batozina dosla (ale zjavne nedosla niekomu inemu). A to som sa tesil, ze si budem musiet kupit pravy thajsky habit.Read more

• Day 12

Den 2 Taxi z letiska

December 20, 2016 in Thailand ⋅ ⛅ 25 °C

Sli sme s taxikom, ktory riadil thajcan, ktory nerozumel ani slovo po anglicky. Autu sa rozpadavala prevodovka aj ked inak bolo luxusne s wifi na palube.
    Najzaujimavejsi bol asi vystup, ked chcel taxikar naznacit, ze prve mam vystupit ja s Dankou a az potokmTomco, co naznacil tak, ze povedal "Mama a Papa" a ukazal na nas, ze ideme najprv a potom ("nas synacik?") Tomco ;)
    Ps Tomco vyzera tak podivne na lavej strane bez volantu.
    Inak vecer este skuska thajskej restauracie, ej ale nas vystipalo, prechadzka po plazach a mrtvolky spat.

• Day 13

Den 3 motodiabli na vylete

December 21, 2016 in Thailand ⋅ ⛅ 24 °C

Ranajky sme zhltli (obdivovali sme thajsky pasovy grill, na jednej strane vlozis na druhej vypadne opecene) a hor sa objavovat obchodne ulicky, nakolko tu je cely cas zamracene a dokonca aj dazd. Nastastie len vcera a v noci.
    Ulicky jeden velky blsak, kde s Dankou skusame kupovat slapky. Najprv sa Danka vzdy na nieco vrhne, predavacovi zaziaria oci a nasledne zacnem ja dudrat, ze take nechcem, nepaci sa mi a pod. Zjavne to hrame kvalitne, lebo povodne ceny zrazu neplatia a aj slapky nakoniec kupujeme za menej. Len chudak Tomco kus prerobil na opalovacom kreme, ale na to tu sme. Pozorujeme ako to funguje ;)

Pocas toho sa snazime pozicat motorky a stastie nam nepraje. Vsetci chcu do zalohy pas a ten my nepustime z ruky. Nakoniec sa na nas usmeje stastie a odchadzame s jednym sivociernym a jednym zltociernym motodiablom.

Plan ist sa pozriet na Wat Tham Seua sa zacina realizovat. Je to len cca 25km, ale na motorkach, v tom motochaose co tu vladne a navyse kde sa jazdi na opacnej strane to zacina byt zaciatok zivotunebezpecnej zabavy...

Nadrozmerna socha Budhu umiestnena na miestnom kopci s pomaly kolmym spadom pre nas skryva lahodku v pocte takmer 1300 schodov, ktore treba vyslapat a ako poznamenal jeden anglican poniektore schody su vysoke ako gauc ;) Cca pri tristom schode uz mam dost, v polke myslim, ze ma to bude stat zivot. Postupne uz oddychujeme pomaly kazdych 20 schodov.
    Dakujeme bohu (teda Budhovi), ze je vonku zamracene a teda len cca 30 stupnov, ale bez slnka a "prijemna" 95percentna vlhkost...
    Zhora je uzasny vyhlad na vysoke vapencove skaly, rieku, ktora cez mesto Krabi vteka do mora a samotne more s ostrovcekmi. Socha Budhu a rozne ine socho-serepeticky popri nej tiez nie su na zahodenie.
    Cestou dole sme tak unaveni, ze nohy sa nam samostatne klepkaju.

Dole este pofotime zopar opic, pozrieme jaskynu, ktoru obyval tiger a neskor mu ju zabrali mnisi a pokracujeme do original Thai restauracie, kde sa hocijaky turista neodvazi.
    Z jednej misky, kde ma tetuska rozlozene uz predpripravene pokrmy dobe daky vtacik a Danka zacina vazne uvazovat, ci to prezije.
    Vo vode na pitie, ktoru sme dostali zadarmo Danka umyva pribory ;)
    Samozrejme zase to kvalitne stipalo, ale nebol to az taky zazrak ako vcera (mozno cenovo - za 3 obedy sme zaplatili spolu nejakych 4,5eur).

Cestou spat sa este zastavime v mestecku Krabi.
    Premavka sa zahustuje a nie je to sranda. Tomco na druhej motorke sedivie z nas dvoch vpredu (kedze nas nasleduje), ked hladame cesticky, vchadzame do protismerov, otacame sa cez plne ciary a pod. Niekedy s vedomim, ze ved sme v Thajsku, kde je cestny chaos standard a niekedy proste nechtiac koncime v protismere, kedze si nevieme zvyknut, ze je tu vsetko opacne.
    V Krabi pozrieme miestne nabrezie, pekny snehovobiely chram a narazime na velikanske miestne trhy, ktore treba asi vyskusat.
    Velka cast trhov je o jedeni a polovicku (aj viac) produktov ani neviem zadefinovat co je co. Oblubenym artiklom su rozne na palicke nastoknute jednohubky od napichnuteho parku, cez sunku a v nej neviem co az po napichnutu chobotnicku a podobne havede. Tiez som tu prvy krat v zivote videl salamove lizatko a podobne sialenstva.
    Keby som nechcel chudnut, tak tu sa dalo prezrat milionom roznych zaujimavych produktov.
    Tomco nakoniec kupuje nejake miniraznici na spilke, vraj velmi dobre a my s Dankou nakrajane extra sladucke mango. Az ked ho dojedame zistime, ze bol prilozeny sacok s niecim, co vyzera ako cukor. Po ochutnani je to vsak sol - stiplava.
    Takze ano! Plati, ze v Thajsku je vsetko pikantne este aj mango.
    Danka si este kupuje nieco, co sa vola jablko, chuti to ako hruska a vyzera ako cervena paprika.

Uz po tme sa vraciame domov, kde este skocime do hoteloveho bazena (od nasich izieb 10metrov), kde nie je prave najteplejsia voda, ale zase slana...

Este sa ide do mesta nieco zjest a naozaj perny den mame uspesne za sebou (cely clovek ma boli)...

Na foto Budha v jaskyni, biely chram v Krabi, schody (ktore boli nastastie uzavrete, vid. ich vyska), Danka v ultra uzkom a este sa postupne zuzujucom obchode so slapkami, Danka v Krabi na nabrezi s longtailboat a perfeknymi vysokymi a strmymi kopcami v pozadi (bohuzial na foto to uz nie je ono) a nejake vajickodobroty na miestnom trhu.

• Day 14

Den 4 zlty pokemon v horucich pramenoch

December 22, 2016 in Thailand ⋅ ⛅ 23 °C

Na dnes sme naplanovali celodenny motorkarsky vylet k Hot spring waterfall a Emerald pool a kedze po vcerajsku som sa uz necitil ako ten truhlik motorkar z filmu "Policajna akademia", tak uz to slo na tej motorke o dost lepsie a prelomili sme aj nejake osobne rychlostne rekordy (80kmh ;), pri ktorych som si uz nebol isty, ci mi tu prilbu nesfukne z hlavy.
    Tento vylet ponukaju mieste cestovne kancelarie.
    My sme si ho zorganizovali sami na pozicanych motorkach a tak sme nie len usetrili kopu penazi, ale aj sa dobre zabavili.
    Uz cestou tam nam striedavo kropilo/prsalo a obcas to uz bolo trapenie. Nastastie sme objavili predajnu anasov a uz samotne cistenie a zdobenie kupeneho ananasu predavackou bolo pre nas take divadlo, ze sa to urcite vyplatilo. Za ananas sme dali smiesnych 20bht (cca 0,5 eur) uz aj s ocistenim a nakrajanim. Vidiet ako sa vyraba ananas so stopkou a vyfrezovanym zavitom bol zazitok.
    Neskor sme popri ceste videli ananasy aj po 5bht ;), ale radost z nasho povodneho ananasu (ako sa ukazalo predsa stale draheho) nam to uz nezobralo.

Samozrejme sme s motorkami nezabudli pobludit...

Neskor sme konecne nasli Hot Springs waterfall, co bo akysi potocik pretekajuci cez les (v ponimani thajsky les). Potocik bol vsak napajany horucim pramenom, takze mal dobrych 50stupnov. Voda z neho sa odvadzala do roznych prirodnych bazenikov (upravenych kamenmi a pod.), kde sme sa vykupali, ale pokracovala aj smerom k vodopadu, ktory tvorilo viac teras, kde sa dalo dobre zakliesnit a uzivat si horucu vodu. Vsetko zakomponovane v takej civilizovanejsej dzungli s roznymi chodnickami a mostikmi medzi roznymi castami.

Po navrate z Hot springs som si kupil kokteil, do ktoreho sa vlozil lad a vsetko mozne ovocie a cele sa to rozmixovalo. Bolo tov velmi dobre aj ked som tym riskoval, ze nestihnem dobehnut na zachod. Malo to snad 3 stupne.

Stadial sme sli k Emerald pool, co je viac prirodnych bazenov (jazierok) s rozne krasne sfarbenou a tiez teplou (ale uz normalne, nie horucou) vodou poprepajanych potocikmi, dokonca mociarmi, ktore napodiv vyzeraju az rozpravkovo a roznymi sceneriami zahrnujucimi vsetky mozne dzunglove rastliny (kvety ako v obyvacke, len asi v 5 az 10x vacsom vydani). Toto vsetko poprepajane chodnickami s celkovou dlzkou do 3km. Velmi pekne.

Cestou sme este na ceste stretli prave thajske prasa, miliardu psov a cca jednu kravu. Asi 4 az 5x sme presli velku krizovatku na cervenu, ale inak dnes ziadne extra porusenia ;)

Po Emerald poole sme sa rozhodli kupit si pravy kokos so slamkou. Nikomu okrem Danky to nechutilo a ona to pre zmenu nevladala vypit cele. V miestnej restauracii sme vyskusali dalsie speciality. Ja som si dal Papaya salat, len sme nevedeli identifikovat, co to presne ta papaya je a kde je v tom salate, co mi prisiel ;)

V podstate sa da povedat, ze si zaciname uzivat gastronomicku dovolenku a kazdy den gradujeme, kde az sa da zajst. Zatial nikto nebehal na zachod. V tomto trende sme pokracovali aj na miestnom trhu, kde sme si dali kukuricove gofry ;) - boli fakt dobre, kupili sme zas dake specialne jablka ake u nas neexistuju a este miniveceru (radovo za 65eurocentov), ktora vsak nebola nic extra.

Co ma na trhu zaujalo okrem toho, ze tam mali milion ryb a morske prisery bolo, ze tam predavali aj slepacie vajicka - krasnej sytej ruzovej farby...

Danka a Tomco este vecer okusili thajsku masaz.

Zajtra hned rano ideme vratit motorky. Vysantili sme sa, uzili, netreba pokusat osud...

• Day 15

Pocasie

December 23, 2016 in Thailand ⋅ ⛅ 24 °C

Predstavujem si zamilovany parik, ktory si objednal tyzdnovu vianocnu dovolenku v krasnom slnecnom Thajsku a vysledok aj ked podla vsetkych statistik ma mat december priemerne 3 dazdive dni (aj to logicky skor na zaciatku decembra), tak my odkedy sme prisli sme slnko este nevideli. Je v kuse zamracene a obcas aj zaprsi.

Nic to nemeni na fakte, ze je tu i tak neskutocne teplo, obcas sa teda riadne potim a uz som dokonca aj priskvareny (to slnko pali cez mraky i ked z neho nevidno ani naznak a po tom, co mam na hlave mozno aj cez motorkarsku prilbu ;)

Velmi radi by sme vsak uz zazili poriadne slnko. Aj tie ospevovane plaze so superbielym pieskom su nejake hnedaste (asi je ten piesok tak navlhnuty a az slnko to z neho vytaha). Neviem ci sa vsak dockame. Dlhodobe predpovede ziadne slnko nepredpokladaju, tak neviem, kde v systeme nastala chyba a ako sa toto mohlo stat.
    Faktom je, ze prepchate plaze, ktore sme ocakavali su tym padom poloprazdne, ale aj to more co malo mat 30 stupnov vyzera byt nejake chladnejsie.

Dnes v noci sa nam pokazila klima (alebo nejde elektrika?) a je fakt, ze ak by cez den svietilo slnko tak sa tu asi preskvarime k posteli... Nastastie dnesnu noc schladili dva riadne lejaky. Dufam, ze sa to vyprsalo na cely den.

• Day 15

Den 5 odpadlici prespia ranajky?

December 23, 2016 in Thailand ⋅ ⛅ 24 °C

Vcera vecer sa Tomco s Dankou vybrali na thajsku masaz. Ja som ledva zil, pokusal som sa pisat na blog a pripravovat program na dnes. Dosli v euforii, zda sa ze obaja maju bolest radi ;) az tam pochopili, ze sa jedna casto o masaz laktami a pod. za vyuzitia celej vahy tela. Vraj si museli riadne zakusovat do jazyka, aby nekricali, ale vysledok je, ze sa objednali aj na dnes.
    Bohuzial nemozem napisat viac, sam som to nezazil a im sa pisat nechce - su predsa na dovolenke. Ani mne sa vzdy pisat nechce, vecer sa premaham z poslednych sil, ale dufam, ze to potesi niekoho na druhej strane, tak sa snazim udrziavat touto formou kontakt s domovom ;)

V kazdom pripade vyzera, ze ich to zmorilo poriadne. Neviem ako Tomco vo vedlajsej izbe, ale Danka standardny ranostaj, ktory tu vzdy robi bordel uz o piatej rano je teraz tesne pred osmou, ked chodime na ranajky uplne K.O. Spi jak zarezana ;) vyzera, ze ich tu s mojim programom riadne dorazam ;) ale zas aspon doteraz kazdy den pestry a plny zazitkov od rana az do vecera...

P.s. Tomco uz je hore, takze dorazena len Danka...