• Day 22

Khmérske chrámy a Angkor wat

February 16, 2019 in Cambodia ⋅ ⛅ 32 °C

Za 15 dolárov si prenajímame tuk tukára na celodňovú túru po khmérskych chrámoch.
    Začíname najznámejším 8.divom sveta chrámom Angkor wat.

Chrám je vybudovaný v klasickom štýle khmérskej architektúry, ktorý je svetovo jedinečný.
    Stal sa symbolom Kambodže a je vyobrazený dokonca aj na národnej vlajke. Svojou celkovou výmerou okolo 1 km² je považovaný za najrozľahlejší náboženský komplex na svete.

Je jednoznačne turistami najpreplnenejší a tak to hlavné, čo nás na ňom zaujalo bolo velikánske plastové mólo vedúce cez vodnú priekopu okolo celého chrámu a samozrejme teakové schody, urobené v súčasnosti na ľahšie prekonávanie prekážok :)

No a samozrejme Kambodžská 20 ročná obchodníčka, ktorá sa pri zjednávaní o cene už bola ochotná za Tomča aj pomaly vydať, len aby si udržala svoju deklarovanú cenu. Celkovo zjednávanie je tu na rozdiel od napr. Egypta jeden veľký zážitok. V egypte je to boj, tu je to pomaly jemne sexuálna hra.
    Kambodžanky sú nenásilné a zároveň nezlomné. Neodbytné a zároveň prítulné (hneď ako začnete opúšťať obchod v strede zjednávania). Stále usmievavé a úslužné. Lepšie to popísať neviem. Ale o thajcoch sa hovorí, že sú usmiati a milí, ale Kambodžanom nesiahajú ani po päty.

Ale spátky do pohádky...
    Chrám bol možno zaujímavý ako celok, ale o dosť viac nás zaujali ďalšie chrámy. Prešli sme ich celkovo 6 (objednané sme mali 3 :). V jednom boli perfektne zachované reliéfy vytesané do kamenných blokov. Od dlhých nápisov v khmérskom písme až po rôzne náboženské postavičky a pod.
    Iný sa výškou približoval 7 poschodovému paneláku a na vrchol viedli úzke, ale vysokánske schody doslovne cez zopár poschodí naraz. Šplhanie asi v 60 stupňovom uhle bez akéhokoľvek zábradlia zvýšilo môj adrenalín o dosť viac ako nejaké eskalátory v Bangkoku. Zliezanie bolo o život (to už som totiž aj videl dole).

Zaujímavým bol tiež chrám, v ktorom si zahrala Angelina Jolie.
    Vo filme Tomb raider tu stvárnila prsatú archeologičku Laru Croft. Zopár storočné stromy tu boli vrastené do štruktúr stien, alebo ich rôzne obopínali a pod. Bolo to fascinujúce a nebyť tam toľko hlavne čínskych turistov, tak to pôsobí tajomne až strašidelne.

Chrámy boli tak rozsiahle, že každý sme preskúmavali cca hodinu, takže sme to celé skončili až podvečer kvalitne unavení...