• Day 32

Motovýlet po severe ostrova

February 26, 2019 in Vietnam ⋅ ⛅ 30 °C

Dnes ideme skúmať sever ostrova. Celé pobrežie ostrova má 150km, takže je to celodenný výlet.
    Počas neho síce objavíme kopu pláží, ale sú veľmi plytké a často plné farebných rybárskych lodí.
    Cestou pozorujeme ako na dvore domu vyrábajú krásnu drevenú loď.
    Zastavíme sa tiež v rezorte, kde je všetko v tvare a designe lodí. Centrálny loďoreštaurácio-bar obrovských rozmerov s plne vodotesným LED televízorom s uhlopriečkou snáď 3 metre, kuchyňa v tvare lode a bungalovy na stromoch ako inak v tvare lode.
    Keď konečne objavíme pláž a tá nespľňa naše 5 hviezdičkové rozmaznané štandardy, tak sa len vyvalíme do lehátok a pri poskrkávaní mango smoothie pozorujeme z brehu more a farebné lodičky.
    Po tom ako dôjde k prvému komáriemu útoku pomaly odchádzame domov. Mne sa takmer podarí odísť s inou motorkou, o ktorej som presvedčený, že je moja, akurát som zas niekde stratil kľúče.

Po chvíli kľúče nachádzame - pekne strčené v zapaľovaní mojej pravej motorky, ktorá bola hneď vedľa (farebne a typovo identická).

Tomčo od rána bojuje s pokazenou motorkou, ktorá odmieta štartovať. Vždy ju však nejako ručne nahodíme, aj keď raz sme už skoro prišli o nohy pri tridsiatom stlačení štartéru.
    Zopár kilometrov pred hotelom však začína motorka zdochýnať počas jazdy. Naštartovať ju je čoraz ťažšie. Asi kilometer od hotela to nakoniec nadobro vzdáva.
    Do hotela tak dôjdeme na druhej motorke spolu.
    V hoteli sa snažíme vysvetliť recepčnému, že "motorbike kaput", ale ani tieto medzinárodné výrazy nepomôžu k tomu, aby aspoň tušil v akej oblasti máme problém.
    Do polhodiny však nakoniec všetko úspešne poriešime. Tomčo ma novú motorku. Roztrhané sedadlo na predchádzajúcej vymenil za nefunkčný tachometer... Zadné svetlo mu nešlo na predchádzajúcej, nejde ani na tejto, ale také banality nás netrápia... Mne nejdú brzdy a tiež to neriešim ;)

P.S. Kim Čong Un dnes dorazil do Vietnamu obrneným vlakom, kde sa stretne s prezidentom Trumpom :) Ešte máme šancu na spoločnú fotečku :)