• Day 3

Historický Krakow a pasmanteria

September 21, 2019 in Poland ⋅ 🌙 8 °C

Ráno neznámy páchateľ podľa všetkého nechtiac otvoril okno na našej lodi tak, že vytrhol a pravdepodobne aj utopil jazdec zo zipsu. V súčasnosti máme minimálne dvoch podozrivých, ktorí však vypovedajú protichodne...
    Výsledkom však je, že do našej lode fučí a na to už nie sme zvyknutí. Navyše sa nedá uzavrieť a v určitom zmysle je aj neschopná prepravy.
    Preto je mojou prioritou dňa kúpiť v Krakowe bežec na zips.
    S nezanedbateľnou pomocou Dankinho krakowského "priateľa na telefóne" máme informáciu, kde v centre Krakowa nájsť galantériu.
    A keďže je to pekne ďaleko od lodiek, ktoré sme zaparkovali na nábreží, tak si všetci vďaka nám užívajú naozaj bohatú (aj pamiatkovo aj kilometricky) obhliadku Krakowa, ktorú by dobrovoľne v tomto rozsahu nedali.
    To je vidieť z ich výrazov tváre a občasného dudrania.
    Fascinujúce však je, že dokážeme v centre Krakowa tú galantériu vôbec nájsť a bežec nakoniec aj kúpiť.
    Obhliadku Krakowa končíme už za tmy, takže vďaka neznámemu páchateľovi z rána, si užívame aj nočný Krakow, ale hlavne nočnú plavbu do hotela bez akýchkoľvek pozičných svetiel, nakoľko naša lodička nie je na nočnú plavbu vybavená a plavba s ňou pri tejto konfigurácii je po západe slnka zakázaná.

P.S. pre vysvetlenie názvu príspevku pasmanteria je po poľsky galantéria