Satélite
Exibir no mapa
  • Dia 14

    Noc vo vlnách amsterdamského kanálu

    19 de agosto de 2010, Países Baixos ⋅ ☁️ 15 °C

    Po ohňostroji je už všade tma, hlavný kanál je plný lodí a ja hodnotím, že prespíme pri móle, kde sme už celkom kvalitne uviazaní. Posádka práve spokojná nie je, lebo s loďou pekne hádže, obíjame sa o mólo, húpeme sa hore a dole, ale vybrať sa teraz do tmy nočnou plavbou do maríny hodnotím ako nebezpečnejšie ako pretrpieť jednu noc. Pohyby lode vzhľadom na to, že je uviazaná o mólo, ale zároveň je o nás uviazaná iná loď sú nepredpokladané trhané. Ja jediný sa škodoradostne teším, že posádka si užije konečne noc ako na mori, spolu so mnou. A to si naozaj užije.
    Okrem toho, že sa to v kuse húpe, si to v noci okolo nás plnou rýchlosťou páli nejaká nákladná loď. Doslovne ma vyšmarí z postele spolu s Tomčom a Žabom a ja si na mikrosekundy uvedomujem, že som sa zobudil bez toho, aby bolo niečo podo mnou (vo vzduchu). Blízko nás zaparkované doteraz pevne stojace nákladné lode vážiace zopár ton, sa nebezpečne rozkývu. Našich 7 fendrov (odrazníkov) na strane móla nestíha plniť svoju funkciu a loď tupo naráža jednou hranou o breh. V sekunde sme všetci hore a kontrolujeme škody. Po tom ako sa situácia ukľudní už radšej spím na čerstvom vzduchu na palube.
    Leia mais