• Day 32

Sme doma - malý sumár nákladov

September 6, 2010 in Slovakia ⋅ 15 °C

Mnoho ľudí má určite predstavu, že tento špás nás vyšiel veľmi draho a že niečo také je pre normálneho človeka ťažko zrealizovateľné, preto koho to zaujíma tu sú čísla.
    Bolo nás spolu 7 ľudí. 3-ja cesta smer Amsterdam v trvaní cca 19 dní vrátane cesty a 3-ja cesta späť (tiež cca 19 dní) a kapitán, ktorý absolvoval cestu tam aj späť (keďže sa skupiny časovo čiastočne prekrývali, tak kapitán cca 32 dní).
    Treba si uvedomiť, že sme ťahali 3,5 tonový vozík s loďou (Košice-Hamburg a späť Hamburg-Košice) veľkým autom, takže sme mali nie nezanedbateľnú spotrebu. Druhá skupina sa navyše musela dopraviť ďalším autom. Samotná loď mala počas celej plavby priemernú spotrebu asi 65 litrov na 100km, čo uznáte nie je málo (aj keď pri lodiach to nie je nič výnimočné).
    Dalo by sa povedať, že každý (okrem kapitána) si teda užil 19 dňovú dovolenku. Všetky náklady (nafta obe autá/loď), zahŕňajúce aj celodennú stravu (ale väčšinou nami varenú na lodi aj 2 teplé jedlá denne), platbu za maríny (ktorej sme sa väčšinou vyhli) sme vydelili počtom ľudí (7) a výsledná suma bola 370 Eur.

Inými slovami za 370 Eur/osoba si každý užil 19 dňovú dovolenku vrátane dopravy bez akýchkoľvek ďalších nákladov.
    A dovolím si tvrdiť a slová všetkých, ktorí sa plavby zúčastnili, že nie hocijakú dovolenku!