Satellite
Show on map
  • Day 1

    Pokazená loď a havária na Dunaji

    June 13, 2022 in Serbia ⋅ ⛅ 22 °C

    Ňaňo vloží Edovu loď do vody. A Edo asi plne nepripravený na silu prúdu Dunaja nejako nezvládne cúvací manéver a pri odplávaní sa obúcha o dve lode.
    Všetci na brehu show, Edo nedobrovoľne hlavná atrakcia a hlavne už pripravená čata Srbov, ktorá mala ukontrolovať mňa, aby som im nerozbil ďalšiu loď v prístave.
    Lenže katastrofa. Dávam kľúč do jednotky a moja loď nič. Prístroje nenabehávajú, nič nejde...
    V lodi napratanej, že sa tam nedá ani pohybovať sa mi podarí zapnúť USB slot s minivoltmetrom, ktorý ukáže 6voltov!
    Kriste pane. Baterka kaput. Ako sa to stalo? Čo ju vybilo, čo je pokazené? Čo teraz. Už rozmýšľam nad alternatívami ako vymontujem baterku z Nissanu. Megastres. Loď nefunkčná.
    Predieram sa do vnútorností lode a hľadám servisný kufrík, kde som v nejakej intuícií zobral multimeter. Dopredieram sa k baterke a tá je ok, avšak stále nič nejde.
    Intuitívne skúšam, či však celkovo vyzerajúca mŕtva loď nenaštartuje a zdá sa, že štart by mohol ísť...
    Ňaňo mi teda vloží zadok lode do vody a skúšam štartovať. Naskočilo! Teraz už len odísť loďou z vozíka a nezdemolovať pri silnom prúde Dunaja okolo stojace lode miestnych. Prístroje nejdú, hĺbku teda netuším, zhora na mňa pozerajú ľudia a čakajú ďalšiu katastrofu... No ale vedel som do čoho idem a po tom, čo zažil Edo, už som to bral ešte vážnejšie, takže manéver sa mne podaril priam ukážkovo...
    Ešte pristáť na trošku problémovejšom mieste, za ktorým je pod vodou plavebná prekážka v podobe potopeného bunkra.
    A hups naskočili prístroje. Nechápem... Obetavý Ňaňo veľmi rýchlo objavuje chybu v elektrike, ktorú asi spôsobila drkotavá diaľnica pri Budapešti (alebo zlý elektroinštalatér? :).
    Kým riešime skladanie striešky, do mojej lode vojde veľký čierny pes. Normálne si preskočil z móla a usadil sa na prednom matraci, že hurá ide sa na výlet... To čo má byť?
    Ešte, že Maja ho rýchlo chytí za obojok, ale pes sa bráni. On nechce ísť von z mojej lode. Čo sú tu za psy? To je šok, to sú doslovne nečakané situácie, ktoré človek nevymyslí. Kde ten pes plánoval so mnou ísť?
    Večer končíme na reštauračnej terase nášho hotela, pod nami Dunaj a výhľad na zakotvené loďky, nad tým všetkým splnový mesiac... a parádne jedlo... To je odylka... (do chvíle kým nevylezú pavúky a dunajské komáre).

    P.S. na hlavnej foto ocko v pozadí s delovým člnom plaviacim sa po Dunaji... No takú foto nemá hoc kto...
    Read more