• Day 26

Konečne v EU

January 10, 2020 in Slovakia ⋅ ⛅ 1 °C

Je ráno 7:00 a my po 11 hodinovom lete pristávame vo Viedni, nasleduje kontrola dokladov a vyzdvihnutie kufrov. Všetko prebehne bez problémov. 7:30 už nastupujeme do autobusu ktorým sa vezieme do Bratislavy na autobusovú stanicu, odkiaľ Tomčo objednáva taxík na hlavnú stanicu, kde si konečne dáme naše pivo a niečo pod zub.
    Zaplatili sme si prvú triedu s čím sú spojené aj zážitky - hľadáme vozeň prvej triedy, ktorý je presne na opačnom konci vlaku, ako ho my hľadáme.
    Čo sme si nezaplatili sú miestenky v prvej triede, čo takmer spôsobilo, že budeme v prvej triede na stojáka.
    Musím sa opraviť nie nezaplatili, ale zle zaškrtli. Cena s miestenkou, alebo bez, je tá istá.
    Pre mňa nepochopiteľné, že priplácam za prvú triedu a ešte musím zaškrtnúť aj to, že chcem sedieť v prvej triede.
    Nakoniec, ak chceme mať isté miesto na sedenie, musíme si miestenky dokúpiť. Tak si ich kupujeme za pomoci pani, ktorá kontroluje lístky, ale s tým, že sedí každý sám🤣.
    Toto by sa v Thajsku nestalo.

Musím pochváliť jedálenský vozeň, alebo skôr príjemnú obsluhu a kuchára, ktorý nám chutne navaril.
    ŽSR majú službu - cestovanie v čase "skúsim natočiť video".

Po cca 30 hodinách cestovania vystupujeme na vlakovej stanici v Košiciach, kde nás už čaká objednaný taxikár, ktorý má naše mená napísané na papieri a drží ho pred sebou, aby sme ho neprehliadli. Viď posledné foto.
    Ešte cca hodinka a sme DOMA.