Netherlands
Arjensduin

Strand en muziek op Terschelling

December 30, 2016 in the Netherlands ⋅ ☁️ 6 °C

We gaan samen een paar dagen naar Terschelling. Om 6:30 uur rijden we naar Harlingen waar we ruim op tijd zijn voor de boot die om 9:45 uur vertrekt. De overtocht duurt 2 uur. In West-Terschelling gaan we lunchen bij Flaman, een lekkere uitsmijter met kaas en spek. We doen nog wat boodschappen en fietsen daarna naar de camping. We zitten in een vrij nieuwe caravan die er goed uitziet. Er zijn verder weinig mensen op de camping. Het is nog best mooi weer, dus fietsen we naar West aan Zee. Daar lopen we een tijd over het strand.

Op het eind van de middag fietsen we naar West-Terschelling om wat te eten. Het is even zoeken naar een restaurant waar nog plaats is, maar bij Het Amsterdamsche Koffijhuis kunnen we heerlijk eten. Ik heb een wild stoofpotje met puree en spruiten. Als toetje een kaasplankje met 3 lekkere kazen. Daarna gaan we naar café Braskoer. Daar treed een gelegenheidsband op onder de naam Het Wad bij Nacht. Met Hans van der Lubbe (De Dijk), Wouter Planteijdt (Sjako!), Jeroen Booy (The Scene), JB Meijers (De Dijk, Common Linnits), Paul de Munnik en Frank Lammers. Dat is heel leuk. Allemaal oude nummers en ook een paar nieuwe nummers. Mabel vind het soms wel erg druk en we gaan ook even in het café zitten. Om 2:00 uur fietsen we terug naar de camping.

Arjensduin