gloop

I like travel and photography
Living in: Oss, Netherlands

Terug

July 14 in France ⋅ ⛅ 18 °C

We moeten weer op tijd uit bed, breken de tent af, pakken alles in en ontbijten nog even. We zijn precies op tijd klaar om af te rekenen als de receptie open gaat. En even later vertrekken we naar huis. De reis gaat weer goed, geen files. We gaan elke twee uur even stoppen om wat te eten of benzine te tanken. In Limburg eten we een frietje. Daarna rijden we verder naar huis, waar we om iets over 20:30 arriveren.Read more

Dagje relaxen

July 13 in France ⋅ ⛅ 24 °C

Vandaag doen we het rustig aan. Gisteren hebben we veel gewandeld en morgen rijden we weer terug, dus vandaag gaan we wat uitrusten. Ik loop wel weer even naar de bakker om stokbroodjes te halen. Ook rijden we nog even naar de supermarkt in Annecy. In de middag gaan we naar het haventje om wat te zwemmen en in het gras te liggen. Na het eten rijden we naar het kerkje bij St. Germain, niet ver van de camping. Ik weet van vroeger dat dit een mooi kerkje is in de bergen. Maar helaas is het kerkje gesloten.Read more

Terrasje in Annecy

July 12 in France ⋅ ⛅ 27 °C

We blijven de rest van de middag op de camping en gaan op tijd eten. Daarna rijden we nog even naar Annecy. We lopen wat door de straatjes en bekijken wat winkeltjes. Ook gaan we op en terrasje nog wat drinken. Even lijkt het erop dat het gaat regenen, maar dat valt gelukkig mee. Na een paar uur hebben we het wel gezien en rijden we terug naar de camping.Read more

Beklimming van La Tournette (2351m)

July 12 in France ⋅ ⛅ 12 °C

Vandaag ga ik met Tijn de Tournette beklimmen. Pleun blijft thuis. De Tournette heb ik vroeger vaker beklommen en ik vond dat altijd een hele mooie beklimming. Het is ook de hoogste berg uit de omgeving, met mooie uitzichten. We staan vroeg op, nemen brood en beleg mee en rijden naar Chalet du L’Aulp. We eten een stuk stokbrood op en rond 7:00 uur gaan we met de klim beginnen. Het eerste stuk over de kam vind ik altijd wat minder, maar omdat we al op tijd op weg zijn gegaan, kunnen we de beklimming van de kam in de schaduw doen.

Als je boven bent, volgt een wat vlakker gedeelte. Er is daar een (niet meer gebruikte) berghut en ook komen langs een prachtige ijstunnel, gevormd door een riviertje. Dan gaat het pad weer steil omhoog. Maar de uitzichten zijn prachtig. We zien nog wat steenbokken en schapen. Er volgen nog wat steile passages, waar je je moet omhoog trekken aan staalkabels. Na 2,5 uur klimmen zijn we op de top. Het is helaas wat bewolkt en heiig, dus het uitzicht is minder mooi als ik in gedachten had. We eten nog een stokbroodje op de top, maken foto’s en genieten van het uitzicht. We zijn zelfs nog een moment alleen op de top.

Daarna weer terug naar beneden. We zien weer wat steenbokken onderweg. Ze lopen gewoon op het pad en zijn niet schuw. Rond 12:00 uur zijn we weer bij Le Chalet du L’Aulp, waar we wat drinken en een frambozentaartje eten.

Kleine wandeling bij Doussard

July 11 in France ⋅ ☁️ 21 °C

Het is vandaag bewolkt en minder warm. En het wordt een rustig dagje. Ik loop weer naar de bakker om stokbrood te halen. Na het ontbijt gaan we wandelen bij Doussard. Er is daar een natuurpark, Reserve Naturelle du Bout du Lac, waar twee rivieren doorstromen die uitmonden in het meer. Het is een soort wetland, waar een route doorloopt, gedeeltelijk over bruggetjes. Het gebied is niet groot, maar wel leuk om even een rustige, vlakke wandeling te maken. Na ruim een uur lopen gaan we weer terug naar de tent om te lunchen. De rest van de middag ook bij de tent gebleven.Read more

Beklimming naar Col des Frêtes (1584m)

July 10 in France ⋅ ⛅ 16 °C

Het wordt tijd om een echte wandeling maken. Ik heb een wandeling uitgezocht naar de Col des Frêtes, een bergkam onder aan de Dents de Lanfon. Dit is een rotspartij die we vanaf de camping zien en de bedoeling is om tot aan de voet van de rotsen te lopen. We rijden een stukje de berg op, naar een parkeerplaats. Het begint met een wat breder pad wat rustig omhoog loopt. Daarna moeten we even op zoek naar het goede pad naar de Dents de Lanfon. Dat pad loopt steeds steiler de berg op, geen enkel stukje vlak. Wel lopen we steeds in de bossen, wat lekker is met dit warme weer. Het laatste stuk is wel boven de boomgrens, met een pad waarlangs veel bloemen groeien.

Na 2 uur klimmen zijn we boven op de kam. Het uitzicht is erg mooi. We lopen ook nog even naar de rotsen om die aan te raken. Er worden wat foto’s gemaakt en daarna lopen we weer naar beneden. Het is best een steil pad, dus doms glijden we bijna uit. Onderweg eten we nog wat stokbrood met kaas en worst.

Na de wandeling gaan we weer terug naar de camping, even lekker uitrusten en relaxen bij de tent. Ik probeer nog wat te slapen, maar dat lukt niet. Vandaag halen we een pizza in de buurt, die we bij de tent opeten. Deze pizza vind ik veel lekkerder.

Aan het water liggen

July 9 in France ⋅ ⛅ 27 °C

Op de terugweg in Annecy wat boodschappen gedaan en bij de tent stokbrood gegeten. Daarna weer even naar het haventje om lekker te relaxen in de zon en om wat te zwemmen.

Gorges du Fier

July 9 in France ⋅ ⛅ 22 °C

Als ik wakker wordt, is het wat bewolkt. Maar de wolken trekken snel weg. Na het ontbijt rijden we naar Gorges du Fier, een kloof iets voorbij Annecy. Het is wel een toeristische attractie, dus een ingang met entreegeld en het is wat drukker. De rivier stroomt hier door een nauw dal en heeft de rotsen uitgeslepen tot een diepe kloof. Je loopt over een wandelpad wat hoog tegen de rotswand is bevestigd. Daardoor kun je midden in dit natuurfenomeen komen en heb je een prachtig uitzicht op de rivier onder je.

De wandeling over loopbruggetjes duurt ongeveer een uur. Aan het eind van de nauwe kloof leidt het pad naar een uitzichtpunt, waar je uitkijkt over een bijzonder landschap van afgeronde rotsen en verspreid liggende rotsblokken, La Mer des Rochers. Dan neem je dezelfde weg weer terug. Op weg naar de auto zien we dat we ook vlakbij een kasteel zijn. We lopen daar naar toe en informeren wat er te zien is, maar we besluiten om het kasteel toch niet te bezoeken.

Afkoelen

July 8 in France ⋅ ⛅ 29 °C

We gaan even naar het haventje van Talloires. Daar kunnen we even aan het water te liggen. Het is lekker rustig aan het haventje en we blijven daar een paar uur liggen. Ook zwemmen we tussendoor wat. Omdat ik hier vroeger met mijn ouders kwam, heb ik erg leuke herinneringen aan Talloires, het haventje en de bergen. Leuk om hier weer even terug te zijn.Read more

Cascade d'Angon

July 8 in France ⋅ ⛅ 22 °C

Ik ben weer vroeg wakker en ga brood halen in het dorp. Na het ontbijt gaan we naar Angon, een dorpje vlakbij Talloires, voor een wandeling naar de Cascade d’Angon. Deze wandeling duurt niet zo lang, maar vanaf het begin is gaat het best steil omhoog. En we moeten natuurlijk nog wennen aan het lopen in de bergen, dus het kost nog best moeite. Na bijna een uur klimmen, komen we op een smal pad langs de rotsen. Dan zijn we ook bijna bij de waterval, die groter is dan ik in gedachten had. We eten even een koekje op en lopen dan verder.

We kunnen dezelfde weg terug, maar we kunnen ook via Rovagny terug. Dat laatste doen we. Eerst door een bos en daarna door open velden naar Rovagny. Daar is een boer het gras aan het maaien en veel roofvogels cirkelen er om heen, steeds een duikvlucht makend naar wegvluchtende diertjes. Erg leuk om te zien. Het laatste stuk gaat weer steil omlaag, terug naar Angon.

Never miss updates of gloop with our app: