Netherlands
Kerkbuurt

Mast zetten op de Barselona van Jan en M

March 8 in the Netherlands ⋅ 🌬 7 °C

Jan heeft vroeg in de ochtend een meeting over zijn project en tijdens de meeting wordt de hele migratie stilgelegd ivm te grote business risico's. Dat geeft hem de komende tijd wat meer rust zodat hij ipv gestresst aan het werk moet zijn, lekker aan zijn schip en het huis kan werken.

Om 10 uur de mast te zetten. Het is een doorgestoken mast en dat is toch altijd weer een gedoe om die weer door het dek heen in de boot te plaatsen maar om 13:30 staat de mast en varen we de Barselona weer terug in haar box.
      Annelies en Mirjam zijn ondertussen ook in de haven en onder het genot van een warme chocomel kijken we uit over de haven en doen we ons te goed aan een echte hamburger..
      Jan en Peter gaan nog op de boot aan de slag om de giek er op te zetten en de wirwar van alle lijnen uit elkaar te rafelen en op zijn plek in de valstoppers te krijgen. Toch wel veel touw op zo een boot.

Mirjam en Annelies rijden langs het IJsselmeer, de weg die wij eigenlijk met de motor hadden willen doen maar niet in de kou. Er staan verkeersborden dat motoren na maart niet in het weekend zijn toegestaan. Dat is maar goed ook en dat zou voor de peletons fietsers ook moeten gelden vinden we....
      De meisjes bezoeken een Bio-boerderijwinkel waar Annelies in principe geen fan van is maar ze scoort toch 2 producten.

's Avonds zijn we redelijk afgeknoedeld. We eten de rest van de soep en het onbevroren roomijs en gaan heel vroeg naar bed. Hele mooie dag geweest met een boot optuigen als zeilboot.

Kerkbuurt