New Zealand
Havelock Suburban

Dag 22 + 23: Oud & Nieuw

January 1, 2023 in New Zealand ⋅ ⛅ 12 °C

Een vastgelegd punt in ons reisplan was 01-01-2023 de ferry overtocht naar het Zuidereiland, een datum die we vanwege de overvolle boekingen op deze overtocht ver van te voren vast moesten leggen. Deze expliciete datum hadden wij met name uitgekozen om op die manier oud en nieuw in Wellington te kunnen vieren, de enige voor de hand(passend in ons reisplan) liggende grote stad.

In de praktijk viel oud en nieuw in Wellington wat tegen. Het was leuk maar zeker niet het uitbundige feest wat wij ervan hadden verwacht, misschien hadden wij ook wel te grote verwachtingen. Ach we hebben hier kunnen genieten van een relax festival sfeertje en een kleine vuurwerkshow. We leefde mooi wel als eerste van de hele wereld in 2023!

Niet te vergeten hebben wij op oudjaarsdag nog wel een leuk museum bezocht namelijk Museum Te Papa Tongarea, soort Rijksmuseum van Nieuw Zeeland. Een interessant en mooi museum echt een aanrader. Een mooi gebaar het was voor iedereen vrij toegankelijk.

Na onze toch wat koude nieuwjaarsduik incl. Koude douche. Stond vandaag de overtocht naar het Zuidereiland op het programma. Een plek die volgens vele nog mooier en nog indrukwekkender is als het Noordereiland. We zijn nu te kort op het Zuidereiland om hier op dit moment een uitgesproken mening over te kunnen geven maar de eerste indrukken zijn veelzeggend!

Havelock Suburban