New Zealand
Marlborough

Here you’ll find travel reports about Marlborough. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

20-1 Ward

January 20 in New Zealand ⋅ ☀️ 22 °C

Kwart over 8 weg via mijn fietspad. Ik lijk de wind schuin achter te hebben. Dat is fijn, want het is een heel eind naar de eerste camping.
    Fietspad is tof, zodra ik de highway op draai (blijf nog steeds Noord rijden) krijg ik opeens fors wind tegen. Zou een probleempje kunnen worden. Ik probeer in het moment te blijven en gewoon te genieten. Lukt best aardig ondanks een kuit die aldoor net niet in de kramp schiet.
    Land slides, azuurblauwe zee, Ohau point met een mega hoeveelheid seals en pups, gaaf. Op de documentaire gezien dat ze bij de reparatie van de landslide daar, iedere ochtend de seals eerst weer uit de weg moesten halen!
    De weg is minder druk dan gevreesd, ik word maar 2 keer van de weg gereden. (Vrachtwagens, had ik niet verwacht op zondag).
    De wind wordt gelukkig weer een heel stuk minder, wat kan je daar dan van genieten.
    Het venijn zit in de staart, klimmen met opeens weer windkracht 8 tegen, nadat je er al 80 km op hebt zitten. Dat was wel ff heftig. Maar rustig door peddelend kom ik er toch!
    Best trots. Meteen na het douchen uit eten, handig want ze sluiten om 6 uur!

Picton

March 15 in New Zealand ⋅ 🌙 17 °C

Hallo iedereen, alles is oké met ons. Wij zitten niet in de buurt van Christchurch. We zijn natuurlijk wel geschrokken van het nieuws. We proberen onszelf en jullie op de hoogte te houden.

Spijtig genoeg was het vandaag tijd om afscheid te nemen van Kaikoura. Er viel hier nog veel te beleven, maar helaas zou dan ook onze portefeuille leeg geraken. En er valt nog zoveel te ontdekken.

Onze eindbestemming vandaag was Picton. Dit is een stadje in het Noorden van het Zuidelijke eiland. Hier vertrekt de ferry naar het Noordelijk eiland, maar dat doen we pas overmorgen.

Het was een eind rijden en de wegenwerken deden er geen goed aan. 'S middags stopten we aan een meer om te lunchen. Hierna reden we verder naar Havelock. Deze stad is de mosselhoofdstad van Nieuw-Zeeland. We reden er enkel door omdat vanaf hier de Queen Charlottes drive begint. Dit is een van de mooiste scenische routes in Nieuw-Zeeland hadden we gelezen. Het is een kronkelige weg die de kust volgt van Charlotte Sound. Dit is een soort baai die heel veel armen heeft. Hij is deel van de Marlborough Sounds. Dit zijn eigenlijk valleien van bergketens die in de zee zijn gezakt. Heel mooi om te zien wel. Maar de route stelde wat teleur. Het struikgewas en de bomen waren zo hoog gegroeid dat je 99% van de tijd niets van de baai zag. Zelfs een uitkijkpunt waar we speciaal voor waren gestopt gaf geen geweldig zicht, zelfs na 10 min klimmen. Af en toe kregen we wel een deftige glimp en dan begrepen we de hype een beetje. Maar uiteindelijk waren we wel blij toen we in Picton waren.

Nadat we onze camper hadden afgezet op een camping besloten we het stadje wat te verkennen. Het was niet groot zo bleek, maar wel gezellig. Er was een gezellige promenade aan het water. We besloten om een terrasje te doen en besloten ons een portie mosselen als aperitief te bestellen. Het waren de bekende groene mosselen van Havelock. Heel groot, maar ook heel lekker, al moet je er wel iets langer op bijten. We bestelden er elk ook een biertje bij, maar Het moest eerst haar identiteitskaart tonen voor ze een kreeg. 😅 Hierna was het toch wel tijd om terug te keren en zelf aan ons avondeten te beginnen.

Blenheim, arbeiten in Havelock

June 15 in New Zealand ⋅ 🌧 14 °C

Nachdem wir Nora, unsere treue Reisebegleitung zum Flughafen in Christchurch gebracht haben, hatte wir anfangs etwas mit dem Heimweh zu kämpfen. Unser nächstes Ziel war Arbeit zu finden und eine Unterkunft, denn inzwischen ist es Nachts ziemlich kalt. Uns war Christchurch zu groß und da wir zunächst mit dem Gedanke spielten wieder auf die Nordinsel ( in das eher warme Klima) zu fahren, haben wir beschlossen nach oben an die Spitze der Südinsel zufahren. Wir fuhren nach Blenheim und fragten uns nach Arbeit durch. Leider mussten wir feststellen das wir zur falschen Zeit am falschen Ort waren. Da der Winter nun vor der Tür steht sind die Jobs für Backpacker sehr gering. Wir entschieden uns aber trotzdem unser Glück zu versuchen und buchten uns für zwei Wochen einen Stellplatz auf einem Backpacker Campingplatz der uns helfen wollte schnellst möglich eine Arbeit zu finden. Nach ein paar Bewerbungen und einigen Telefonaten die leider alle vergebens waren, bekamen wir dann doch noch ein Bewerbungsgespräch bei einer Job Agentur. So bekam Solveigh schon für den nächsten Tag einen Platz in der Firma Sanford für die Nacht Schicht. Da diese Fabrik allerdings in Havelock ist (etwa 30 Minuten von Blenheim entfernt) entschieden wir uns das wir uns in Havelock eine Unterkunft, und ich mir einen Job suchen werden. Über Airbnb kamen wir auf ein kleines Zimmer etwas außerhalb von Havelock. Wir sind nun seid 4 Tagen in unser neuse Zuhause eingezogen. Die Toilette und das Badezimmer sind in dem großen Haus neben an in dem unsere Vermieterin wohnt. Mit ihr verstehen wir uns auch sehr gut auch wenn sie für ihr Leben gerne erzählt und das auf Dauer etwas anstrengend ist. Trotzdem können wir es hier genießen da wir nach langer Zeit mal wieder ein Bett und eine Heizung haben. Wir werden nun hier in Havelock einige Zeit bleiben und arbeiten wie es dann weiter geht steht noch nicht sicher fest wir halten euch auf dem laufenden.Read more

22-1 Picton

January 22 in New Zealand ⋅ ☀️ 26 °C

Vol goede moed vertrek ik richting Blenheim. Doe de omweg over de Redwoodpas. Maar 160 hoogtemeters en 5 km gravel. Hartstikke mooi, en ik vind het ook mooi geweest. De wind jakkert weer aan, en mijn route langs de kust zou steil over 2 keer 500 meter zijn en 40 km gravel, waarvan een agent vanochtend zei "you're better of on the road". Dus ik bedenk me en ga na Blenheim rechtstreeks door naar Picton. Tent van Manuela gevonden maar ze is (uiteraard) niet thuis. Ik dompel 2 keer in het zwembad.
    De laatste foto is een zoekplaatje, de golf club komt heel hoog!

Picton

December 6, 2018 in New Zealand ⋅ ⛅ 15 °C

Heute sind wir nach Picton gefahren, von hieraus fahren wir dann übermorgen rüber auf die Nordinsel. Wir haben noch einen kurzen Zwischenstopp am Strand in Nelson gemacht. Außerdem sind wir die Scenic Route durch die Berge gefahren und hatten eine schöne Sicht auf die Fjorde.

Bye bye du wunderschöne Südinsel

December 28, 2018 in New Zealand ⋅ ☀️ 20 °C

Hey du wunderschöner Tag. Wenn ich schon vorzeitig früh um 5:30 Uhr wach bin, nutze ich die Gelegenheit unserer Übernachtung am Meer, ziehe mich fix an und gehe vor ans Ufer, um im Stillen und ganz alleine den Sonnenaufgang auf dem Wasser zu genießen. Zwar sind da ein paar Wolken am Horizont, aber diese bereichern ja doch immer die Farbenvielfalt am Himmel in solchen Momenten. Und so ist es auch, gaaaaaaaaaaanz golden und wirklich groß steigt sie langsam auf die Sonne und heißt mich damit zum ersten und auch gleichzeitig letzten mal hier auf der Südinsel Neuseelands' Willkommen in diesem Tag. 🌅👋

Natürlich bin ich platt und müde, aber das wäre ich auch sowieso mit 'ner halben Stunde mehr Schlaf. Ich gehe zurück zum Auto und wecke Evelin sachte. Sie setzt sich im Schlafanzug auf den Kindersitz vor, ich kuschel sie mit der Decke ein und wir schmeißen ein Märchen an. Um 6:22 Uhr startet unser Auto, ich winke dem Mann von gestern, und wir fahren die letzten 22 km hier auf der Südinsel nach Picton zur Fährstation - ja, ich bin etwas wehmütig drauf. Überpünktlich kommen wir an. Ich nutze die noch übrigen 15 Minuten bis zum Check-In um das Auto aufzuräumen, damit wir chick auf der Nordinsel ankommen, Evelin wird noch angezogen und schon ists soweit, wir fahren auf die Fähre auf, und Evelin glaubt gar nicht daran, dass wir wirklich auf einem Schiff sind, so groß wie das ist.

Nun heißt es für die nächsten vier Stunden - auf auf bei schönstem Wetter quer durch die "Marlborough Sounds" aufs Meer hinaus rüber auf die Nordinsel Neuseelands' mit der "Bluebridge Ferry". Während Evelin in der Kids-Lounge in Gesellschaft anderer müden Kinder zwei Filme schaut, genieße ich die Aussicht auf dem Deck ein wenig. Kurz vor zwölf Uhr kehren wir schließlich in den Hafen von Neuseelands' Hauptstadt Wellington ein: Hallöööcheen!! 🙌☀️😇

Vines & wines

March 16 in New Zealand ⋅ ☁️ 20 °C

Deze ochtend stonden we met volle goesting op, want we hadden een wijntour geboekt. Marlborough is de regio waar er het meeste wijn wordt geproduceerd in Nieuw-Zeeland. Wat makkelijk is, de wijngaarden liggen allemaal dicht bij elkaar, dus je kan er makkelijk meerdere bezoeken. We hadden een hele dag geboekt met een lunch in een wijngaard. We stonden te wachten aan de ingang van onze camping. 9u30 kwamen ze ons oppikken. We wachten en wachten en na vijf keer de confirmatie mail te checken en herchecken besloot Tat te bellen. Een vriendelijke mevrouw nam op, ze ging direct checken met de bestuurder van het busje. Maar zo bleek, door een fout in het systeem, was onze boeking niet doorgegeven aan de bestuurder. Dus deze wist niet dat hij ons moest komen oppikken. Ondertussen waren ze al aan hun bestemming, dus gingen ze niet terug komen. Wij natuurlijk zwaar aan het balen. Maar ze konden ons wel nog meenemen met de tour in de namiddag. Beter dan niks besloten we dus. 12u20 was de nieuwe afspraak. Het was al 10u ondertussen dus veel tijd hadden we niet, want we moesten gegeten hebben voor de pickup. We besloten terug naar het stadje te stappen. Heel op ons gemakje genoten we van de omgeving. We liepen richting de haven en over een brugje. Net op het einde spotte Steven een grote stingray in het water. Dat was een leuke verrassing, een troostprijs. We wandelden verder langs het water en zagen verschillende zeesterren langs de kant. Sommige hadden nauwelijks armen terwijl andere er wel 15 hadden. Na deze korte wandeling was het al tijd om terug te keren. We aten boterhammen aan onze campervan. Zeker niet slecht, maar toch wat saai nadat we een lunch in een wijngaard hadden verwacht.

Eindelijk was het tijd om ons op te pikken. Een grote vriendelijke kerel stapte uit het busje en begroette ons. We waren de eersten om opgepikt te worden. Hierna pikten we nog zes mensen op. We waren dus een beperkt groepje, leuk! De eerste wijnkelder was heel gezellig. Het proeven was letterlijk in de kelder. Er was ook een repetitieruimte voor een bandje. We proefden 6 wijnen in totaal. De wijnerij was vooral bekend voor riesling en hiervan proefden we er twee, zeker niet slecht, niet zo zoet als verwacht. We proefden ook een sauvignon Blanc, de meest geproduceerde soort in deze regio. Deze smaakte Tat vooral.

De volgende wijnkelder was Giesen. Een vrij bekende en grote wijnmaker. Vooral de rode wijnen waren uitstekend, maar vrij duur. De uitleg was goed, maar de sfeer iets formeler.

De derde kelder was Forest, onze favoriet. Super mooi gelegen. Eerst kregen we nog wat uitleg tussen de wijngaarden over het groei- en oogstproces van de drijven. Hierna volgde het proeven. De mevrouw die uitleg gaf, pam, was echt fantastisch. Ze gaf voldoende uitleg, maar ook altijd tips voor gerechten om er mee te maken. Haar uitleg was zo gedetailleerd dat we er honger van kregen. De wijnen vielen natuurlijk ook in de smaak.

De namiddag was al goed gevorderd en het was tijd voor de laatste kelder. Hier zat nog een vorige groep en een meisje was wat aangeschoten en heel luid. We waren toch wat blij toen ze vertrokken. Al kunnen we het niet kwalijk nemen dat je wat beschonken bent op het einde van de toer, want je proeft op ieder plek zeker vijf wijnen. In onze groep was iedereen ook al wat luider en socialer geworden. Deze wijnkelder was ook gezellig en met lekkere wijnen, maar deze was onze minst favoriet. Misschien ook omdat het de laatste was, moeilijk te zeggen.

Hierna volgde de trip naar huis. We werden tot aan de deur van onze campervan afgezet. Vanaf dan was het onze beurt. Het koken van ons diner kon beginnen.

Back to the North Island

September 28 in New Zealand ⋅ ☀️ 16 °C

🇳🇿
    And here we are almost at the end of our great NZL trip. After the first packing attempts of our backpacks, we are now on the ferry ⛴ towards Wellington. As soon as we arrive, we have to drive another 4 hours towards Hamilton, because tomorrow we are going to visit the Waitomo Caves.

🇩🇪
    Und schon ist unser Neuseeland Abenteuer fast vorbei. Nach dem ersten Packversuch unserer Rucksäcke heute früh, sind wir nun auf der Fähre nach Wellington. Danach steht erstmal 4 stunden fährt Richtung Hamilton an. Morgen früh werden wir die Waitomo Caves kurz vor Hamilton besuchen.

Blenheim

February 18 in New Zealand ⋅ ☀️ 22 °C

Die meisten Touristen mieten ein Auto oder Camper und kämpfen mit dem Linksverkehr (ausser die Chinesen, die haben Pauschalreisen). Ich war bis jetzt im Bus (70 Std), Zug (Greymouth-Christchurch / Kaikoura-Blenheim) und Flugzeug (Invercargill-Christchurch) unterwegs. Man kann weder im Bus noch im Zug einfach so einsteigen: Jede Person muss vorreservieren und wenn der Bus/Zug voll ist, muss man/frau am nächsten Tag reisen.
    Ich wollte unbedingt mit dem Zug der Küste (Kaikoura-Blenheim) entlangfahren. 2016 war in dieser Gegend ein schlimmes Erdbeben und hat die Küste zum Teil bis 6 Meter angehoben. Die Strasse und die Schienen waren verschüttet und der Zug fährt erst wieder seit Dezember 2018. Nun, ich habe falsch gebucht und der Wagenführer hatte für mich kein Ticket. Dann hatte ich Glück, einige Sitze waren frei und ohne Busse oder nachzuzahlen konnte ich mitfahren.
    Noch eine Besonderheit: Der Koffer wird im Gepäckwagen transportiert, er muss dort abgegeben und abgeholt werden. Ausserdem führt der Zug ein rollstuhlgängiges WC! Da könnten die SBB noch nachrüsten.

Queen Charlotte Drive

March 10 in New Zealand ⋅ ☁️ 18 °C

Heute wollten wir an die Ostküste weiterfahren. Da das eine längere Fahrt würde, sollte sie dafür umso schöner sein... Denn der Weg ist ja das Ziel 😉 Also beschlossen wir einen kleinen Umweg zu fahren. Der Queen Charlotte Drive zwischen Havelock und Picton soll nämlich superschön sein. Wir wurden nicht enttäuscht!
    Natürlich verliessen wir die Marlborough Region nicht ohne vorher nochmals den Weinvorrat aufzufüllen. Lecker! 😋
    Bei der Ankunft in Kaikoura wurden wir dann von unzähligen Seebären begrüsst 😍

Marlborough, Марлборо, Marlborough Region, マールボロ地方, მარლბოროს რეგიონი, 말버러 지방, Tauihu, Wilayah Marlborough, Marlborough Tōa-khu, Marlborough på New Zealand, ضلع مارلبرا, مارلبورو علاقہ, 马尔堡